یک روزنامه فرامنطقه‌ای در گزارشی مدعی شد سفر آینده هیأت رسمی فرانسه به لبنان به طور کل نتایج منفی بر وضعیت این کشور خواهد گذاشت.

گام‌های آهسته فرانسه برای خروج از پرونده لبنان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از منابع سیاسی فاش کرد، اقدام فرانسه برای محدود کردن دیدارهای ژان ایو لودریان، وزیر خارجه این کشور در طول سفرش به بیروت به میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور با تعجب و شگفتی رو به رو شد و شوک منفی را با نبود هیچگونه توضیح از سوی طرف فرانسوی برای توجیه حذف بارزترین گروه‌های سیاسی از دیدارهای لودریان در بیروت به وجود آورد، به ویژه اینکه این اقدام لودریان با فشارهای فرانسه برای از بین بردن موانع تشکیل دولت در لبنان تعارض دارد. این اقدام همچنین منعکس کننده پافشاری فرانسه به برابری بین کسانی است که تشکیل دولت را تسهیل می‌کنند و کسانی که مانع تشکیل آن می‌شوند.

منابع سیاسی همچنین اعلام کردند، در صورتی که لودریان در تصمیم خود برای دیدار با مقامات لبنانی و توسعه رایزنی‌ها جهت تامین شرایط لازم برای تشکیل دولت در اسرع وقت تجدیدنظر نکند بدین معنا است که پاریس کسانی که مانع تشکیل دولت می‌شوند و کسانی که در راستای تسهیل آن قدم برمی‌دارند را در یک جایگاه و یک کفه ترازو قرار داده است.

منابع همچنین اعلام کردند، هیچ مخالفتی با دیدار لودریان با نبیه بری وجود ندارد چرا که وی فرصتی برای استفاده از آن جهت پشت سر گذاشتن بحران تشکیل دولت از بن بستی که در آن گیر کرده است، فراهم می‌کند.

این منابع همچنین اعلام کردند، پاریس در حال آماده شدن برای خروج تدریجی از پرونده لبنان است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید