۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 55248143

بعضی از مشاغل با توجه به نوع کار و حساسیت شغل، خود به خود استرس‌زا هستند، در این مطلب به معرفی ده شغل پر استرس پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

پر استرس‌ترین مشاغل جهان چیست؟

به گزارش سلام نو، اکثر مردم فکر می‌کنند شغل سخت و پر استرسی دارند؛ البته این طبیعی است که برخی شغل‌ها درآمد کمی داشته باشند، شرایط رفاهی کمی داشته باشند و یا ساعت‌های زیادی را از فرد بگیرند، اما شغل‌هایی وجود دارند که واقعا پر استرس هستند.

ما در اینجا سعی داریم با استفاده از تحقیقات متخصصان سراسر جهان شغل‌هایی که بیش از سایرین به فرد استرس وارد می‌کنند را معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که این موارد به صورت متوسط در جهان مطابقت دارند و ممکن است برای افرادی این شغل استرس‌زا نباشد.

۱۰- معلم

بله همه ما می‌دانیم معلم‌ها شغل سختی دارند، اما بیشتر معلم‌ها معمولا در دوران کاری خود استرس زیادی را تحمل می‌کنند. درست است که تابستان معلم‌ها کار نمی‌کنند و حقوق دریافت می‌کنند، اما با این وجود به دلیل اهمیت شغلی این افراد، استرس زیادی به صورت روزانه به آن‌ها وارد می‌شود. در هر جایی و با هر سیستم آموزشی معلم احساس اهمیت شغل خود را دارد و این همان نقطه‌ایست که وی تلاش می‌کند بهترین باشد و دانش‌آموزان یا دانشجویان را به طور کامل تفهیم کند؛ بنابراین معلم بودن یکی از پراسترس‌ترین شغل‌های جهان است.

۹-کارمند اجتماعی

شاید افرادی را دیده باشید که در شرایط اضطراری مثل خشونت یا سواستفاده به کمک افراد می‌آیند. این افراد با عنوان شغلی مددکار نیز شناخته می‌شوند که زندگی خود را با مشکلات اجتماعی دیگران گره زده‌اند. از آنجایی که مددکاران اجتماعی با مشکلات افراد مختلف مواجه می‌شوند و سعی می‌کنند آن‌ها را حل کنند، استرس زیادی را متحمل می‌شوند.

۸-روزنامه‌نگار

زندگی به عنوان یک روزنامه‌نگار اصلا آسان نیست. این شغل ساعت‌های کاری نامشخص و طولانی دارد و همچنین سر شلوغی‌های آن باعث می‌شود یکی از سخت‌ترین کارها از نظر حجم کاری محسوب شود. برای یک مغازه دار کار ۲۴ ساعته معنا ندارد، اما یک روزنامه‌نگار ممکن است ۲۴ ساعت را به کار کردن مشغول باشد.

۷-پاسخگوی اضطراری

زمانی که با ۱۱۵ یا ۱۱۰ تماس می‌گیرید، پاسخگوهای اضطراری تلفن را پاسخ می‌دهند و شرایط را بررسی می‌کنند و به عوامل پشتیبانی اطلاع می‌دهند. از آنجایی که این افراد همیشه پشت خط هستند و همیشه به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار در شرایط اضطراری قرار دارند، شغل بسیار سخت و پر استرسی دارند.

۶-پرستار

درباره آخرین باری که به بیمارستان رفتید خوب فکر کنید. حتما متوجه شده‌اید یک پرستار چه کار سخت و با جزئیاتی دارد. از آنجایی که پرستاران دائما با سلامتی بیماران سر و کار دارند و باید به وضعیت بیماران در هر حالتی برسند.

۵-افسر پلیس

افسران پلیس با جان و مال مردم سر و کار دارند و ممکن است گاهی به شدت تحت فشار باشند. یک افسر پلیس در پروسه‌ها و ماموریت‌های هیجانی و پر استرسی قرار می‌گیرد که ممکن است جان خودش یا افراد دیگر در خطر باشد؛ بنابراین پلیس بودن هم یکی دیگر از کارهای پراسترس جهان است.

۴-خلبان هواپیما

ساعت‌ها یا کیلومترها پرواز بر روی آسمان با وسیله‌ای که خیلی مطمئن نیست و داشتن مسئولیت نسبت به جان صدها نفر، بسیار پر استرس است. حتی خلبان‌های حرفه‌ای نیز باید با شرایط مختلف مطابقت پیدا کنند و همیشه حواس جمع باشند. همچنین سبک زندگی خاصی که خلبانان رعایت می‌کنند، ممکن است پرفشار باشد و آن‌ها حتما باید برای استرس خود راه‌حل پیدا کنند.

۳-آتش نشان

آتش‌نشانان شغلی را انتخاب کرده‌اند که فقط با شرایط اضطراری و نجات جان افراد سر و کار دارد. دویدن به داخل آتش یا نجات جان مددجویان بسیار پرفشار است ممکن است هر شخصی را خسته کند.

۲-جراح

شاید با خود بگویید شغلی که در آن فرد برای هر روز کاری خود میلیون‌ها تومان درآمد دارد، چگونه می‌تواند پر استرس باشد. اما جراحان به صورت مستقیم بدن بیماران را برش می‌دهند و با اعمال تغییراتی سعی می‌کنند سلامتی بیماران را حفظ کنند. آن‌ها مستقیما با حیات انسان‌ها سر و کار دارند و باید همیشه استرس بالایی را تحمل کنند.

۱-سربازان نظامی

اطلاعات زیادی در مورد سربازان نظامی در نقاط مختلف وجود ندارد، اما آوردن این شغل به عنوان پر استرس‌ترین شغل به این دلیل است که بودن و زنده ماندن در شرایط جنگی سخت‌ترین کار ممکن است. منظور از سرباز کسی است که در جنگ حضور دارد؛ بنابراین این افراد برای اینکه زنده بمانند باید تلاش کنند پس کار بسیار دشواری دارند. این عنوان کمتر به شغل تشبیه دارد، اما به هر حال می‌توان آن را به عنوان پر استرس‌ترین شغل جهان شناخت.

در نهایت باید گفت که شغل همه افراد سخت است و سیستم کاری جهان طوری است که هیچکس از آن مستثنی نیست. اما به هر حال افرادی شغل‌های پر استرس‌تر را قبول می‌کنند و باید همیشه شرایط آن‌ها را در نظر گرفت. / سایت طلا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید