صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد.

گزارش آب و هوا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / بارش باران در کدام استان‌ها شدت می‌گیرد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار باران در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت آینده به‌ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های لرستان، ایلام و شمال خوزستان ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و در پاره‌ای از مناطق احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد.

وی ادامه داد: شدت بارش طی این مدت در ارتفاعات شرقی تهران و مازندران و استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال کرمان و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.

ضیاییان در ادامه تصریح کرد: فردا (۱۴ اردیبهشت) دامنه فعالیت سامانه بارشی بیشتر در استان‌های واقع در نواحی مرکزی، شمال شرق، شرق ،جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود. بر این اساس طی روز چهارشنبه (۱۵ اردیبهشت) نیز در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی و ارتفاعات البرز، برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: طی روز پنجشنبه (۱۶ اردیبهشت) علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های اصفهان، یزد و شمال شرق فارس نیز بارش در ساعات بعد ازظهر پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روز جمعه (۱۷ اردیبهشت) سامانه بارشی در نوار شمالی کشور تقویت خواهد شد و بخش‌هایی از غرب را نیز در بر می‌گیرد.

به گفته وی، طی روز جمعه در بخش‌های مرکزی و ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ اردیبهشت) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی رگبار باران همراه با وزش باد و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۵ اردیبهشت) نیز کمی ابری در بعد ازظهر نیمه ابری گاهی وزش باد و احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید