جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ارشد آمریکا گفت: سیاست ما در قبال کره‌شمالی با هدف خصومت‌ورزی نیست. هدف آن ارائه راهکار است.

آماده تعامل با کره‌شمالی برای گفت‌وگو درباره خلع سلاح هسته‌ای هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت: ایالات متحده برای تعامل با کره‌شمالی به منظور گفت‌وگو درباره گام‌های عملی در مسیر خلع سلاح هسته‌ای آمادگی دارد.

سالیوان افزود: سیاست ما در قبال کره‌شمالی با هدف خصومت‌ورزی نیست. هدف آن ارائه راهکار است. هدفش دستیابی نهایی به خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره است. ما برای ورود به دیپلماسی برای رسیدن به این هدف و کار روی تدابیر عملی که بتواند به ما در این مسیر طولانی رسیدن به آن هدف کمکمان کند، آماده‌ایم.

این اظهارات اندکی پس از آن مطرح شد که کره‌شمالی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را به "اشتباه بزرگ" متهم و تهدید کرد که آمریکا خودش را در وضعیت بغرنجی خواهد دید.  

موضع پیونگ‌یانگ به دنبال سخنرانی چهارشنبه گذشته بایدن در کنگره مطرح شد. رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، کشورش از نزدیک با متحدانش در خصوص رسیدگی به مساله هسته‌ای کره‌شمالی رایزنی خواهد کرد، هم از طریق دیپلماسی و هم بازدارندگی.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است، ایالات متحده به دنبال گام‌های عملی برای پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته‌ای است. او ادامه داد: ما اعتقاد داریم که به جای رویکرد "همه یا هیچ"، یک رویکرد تنظیم‌شده، عملی و سنجیده‌شده بهترین شانس را دارد که در واقع ما را به سمت کاهش چالش ناشی از برنامه هسته‌ای کره‌شمالی هدایت کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید جمعه گذشته گفت که آمریکا بررسی گسترده در قبال سیاست کره‌شمالی را به اتمام رسانده است. او احتمالا با اشاره به رویکردهای شکست‌خورده دولت‌های قبلی آمریکا در خصوص کره‌شمالی گفت: سیاست ما روی دستیابی به یک معامله بزرگ یا اتکا به صبر استراتژیک متمرکز نخواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید