در پی درخواست مسوولان برگزاری المپیک برای حضور ۱۰ هزار خدمه پزشکی از جمله ۵۰۰ پرستار در این رویداد ورزشی، این افراد با توجه به شیوع کرونا در ژاپن با این تصمیم به شدت مخالفت کردند.

مخالفت پرستارهای ژاپنی با برگزاری المپیک

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: چندین مورد مثبت کرونا در بین سازمان‌دهنگان المپیک، اعتراض پرستاران به برگزاری المپیک و لغو یک مسابقه برتر راگبی حواشی جدیدی برای برگزاری بازی‌های المپیک بود.

به گفته برگزارکنندگان، شش نفری که در حمل مشعل المپیک ژاپن شرکت کردند به کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب تعداد کل مبتلاها به کرونا در این مراسم به ۸ نفر رسید. برگزارکنندگان گفتند که همه این افراد در کنترل ترافیک کمک کردند و ماسک زده بودند، سه نفر در شهر آمامی و سه نفر دیگر در شهر کریشیما این کار را انجام دادند.

مقامات ژاپنی مصمم به محافظت از شرکت‌کنندگان بازی‌ها و یک جمعیت محلی هستند که نظرسنجی‌ها نشان داده است که تا حد زیادی مخالف بازی‌های المپیک هستند زیرا معتقد هستند این رویداد منجر به شیوع بیش‌تر Covid-۱۹ می‌شود.

در همین حال، برخی از پرستاران در ژاپن به درخواست سازمان‌دهندگان المپیک توکیو واکنش نشان دادند. این مسوولان خواستار حضور ۵۰۰ پرستار در بازی‌های المپیک توکیو شدند. پرستارها با عصبانیت می‌گویند که در حال حاضر شرایط خیلی سختی را سپری می‌کنند و این درخواست شدنی نیست.

مسوولان برگزاری المپیک خواستار حضور ۱۰ هزار خدمه پزشکی از جمله ۵۰۰ پرستار شدند که با توجه به اوج‌گیری کرونا در کشور ژاپن، با عصبانیت این افراد همراه بوده است.

اتحادیه کارکنان پزشکی با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد توجه‌ها و تمرکز باید روی شیوع کرونا باشد نه برگزاری بازی‌های المپیک.

تعداد کشته شده‌های ویروس کرونا در کشور ژاپن از ۱۰ هزار نفر بالاتر رفته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید