اگر آقای رییسی نیاید نمی دانم چگونه می توانیم به کاندیدای واحد برسیم گرچه تلاش این است که رایزنی‌ها بین دو مجموعه شورای وحدت و شورای ائتلاف همچنان استمرار پیدا کند تا اینکه پس از نام نویسی‌ها و مشخص شدن کاندیداها، آن زمان هم می‌توان بین دو مجموعه شورای ائتلاف و شورای وحدت، به کاندیدای واحد برسیم.

اگر رییسی نیاید نمی‌دانم چگونه می‌توانیم به کاندیدای واحد برسیم / مشارکت مردم بالای ۵۰ درصد است

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، "آمدن یا نیامدن رئیسی"، مسئله‌ای است که در کمتر از ۱۰ روز تا ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری برای اصولگرایان حل نشده باقی مانده است. غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بر این باور است که احتمال آمدن رئیسی کم نشده است اما اگر نیایند و ثبت نام نکنند این جریان سایر کاندیداها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. او در عین حال می‌گوید برای ورود سایر کاندیداها به انتخابات، شرط و شروطی قائل شده‌ایم مبنی بر اینکه اگر آقای رئیسی ثبت نام نکنند آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

احتمال آمدن رئیسی کم نشده بلکه بالا است

به گزارش خبرآنلاین،غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال آمدن ابراهیم رییسی به انتخابات کم شده است و اینکه آیا ممکن است اصولگرایان با چند کاندیدا وارد صحنه انتخابات شوند،  گفت: نخست این احتمال که آقای رییسی بیایند کم نشده است بلکه همچنان این احتمال بالا است. دوم اینکه هر فردی کاندیدا می شود اگر سراغ ما بیاید و با ما گفت و گو می کند ما به آن فرد می گوییم ورود آن فرد مشروط به این است که آقای رییسی ثبت نام نکنند اگر آقای رییسی ثبت نام نکردند ما سایر کاندیداها را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهیم تا ببینیم در میان سایر کاندیداها کدام یک از اولویت ما برخوردار است و شاخص های موردنظر ما را می تواند تأمین کند.

کاندیدای اصولگرایان درصورت کاندیدا نشدن رئیسی کیست؟

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که گزینه های اصولگرایان بعد از رییسی چه کسانی هستند؟ قالیباف، محسن رضایی و جلیلی یا ...کدامیک می توانند گزینه بعدی باشند، عنوان کرد: تا زمانی که ارزیابی جامعی از این افراد صورت نگرفته نمی توان گفت کاندیدای بعدی مان چه‌ کسی است. 

او افزود: در حال حاضر هم این ارزیابی در حال انجام است یعنی این نامه نگاری برای کاندیداها صورت گرفته و نوبت گذاری نیز انجام شده است. این چهره ها به صورت نوبتی حضور پیدا می کنند، مصاحبه و ارزیابی صورت می گیرد در نهایت می توان نتیجه را اعلام کرد.

احتمال دارد پایداری‌ها مستقل وارد انتخابات شوند

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که محسن رضایی، سردار دهقان و سعید محمد هم جزو گزینه‌ها هستند؟ ادامه داد: بله، این چهره ها حضور دارند. 

سخنگوی جامعه روحانیت در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات محصولی به دو شورای ائتلاف و شورای وحدت  بدین معناست که جبهه پایداری راه خودشان را جدا کرده اند و با کاندیدای مستقل، وارد انتخابات خواهند شد؟ اظهار کرد: این احتمال داده می شود که بخواهند جدا بیایند.

مصباحی مقدم درباره رایزنی دو شورا با پایداری ها، اشاره کرد: بنده چون در شورای وحدت حضور ندارم اطلاعی ندارم که دوستان ما در شورای وحدت در این باره در چه مرحله ای هستند. جامعه روحانیت مبارز هم برنامه جداگانه ای از شورای وحدت ندارد چراکه برنامه جامعه روحانیت مبارز این بود که شورای وحدت را تشکیل دهد و این شوراست که به این گونه مسائل ورود می کند.

درباره اظهارات محصولی اظهارنظر نمی‌کنم

این چهره سیاسی اصولگرا بیان کرد: در حال حاضر هم این اقدامات در حال انجام است. آقای متکی هم سخنگو هستند و باید از ایشان پرسید.درباره اظهارات آقای محصولی هم اظهار نظری نمی کنم.

نیامدن رئیسی مساوی است با آمدن کاندیداهای متعدد


این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دو گانه ای شکل بگیرد؟ اگر رییسی نیاید وضعیت چگونه است؟ تاکید کرد: ممکن است کاندیداهای متعددی در جریان انقلابی به میدان بیایند.

 
اگر رییسی نیاید نمی دانم چگونه می توانیم به کاندیدای واحد برسیم

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت شورای ائتلاف و شورای وحدت و اختلافاتی که دارند وحدت جریان اصولگرایی را تا چه حد در دسترس می دانید؟ تصریح کرد: اگر کاندیدای نهایی، آقای رییسی باشد ظاهراً این وحدت به صورت کامل محقق خواهد شد به بیان دیگر بحث کاندیدای واحد اصولگرایان محقق می شود اما اگر آقای رییسی نیاید نمی دانم چگونه می توانیم به کاندیدای واحد برسیم گرچه تلاش این است که رایزنی‌ها بین دو مجموعه شورای وحدت و شورای ائتلاف همچنان استمرار پیدا کند تا اینکه پس از نام نویسی‌ها و مشخص شدن کاندیداها، آن زمان هم می‌توان بین دو مجموعه شورای ائتلاف و شورای وحدت، به کاندیدای واحد برسیم.

احتمال تشدید اختلاف اصولگرایان در صورت نیامدن رئیسی

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که نگرانی بسیاری از اصولگرایان بر این مسئله است که اگر رییسی نیاید اجماع روی سایر کاندیداها سخت و دشوار است، آیا این مسئله را موجب تشدید و افزایش اختلافات اصولگرایان می دانید؟ گفت: طبعا این احتمال وجود دارد نفی نمی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا نظر و نگاه مردم در آستانه انتخابات دچار تغییر خاصی شده یا خیر؟ یا فضا همچنان سرد است؟ عنوان کرد:  خیر، از نگاه بنده فضا تا حدودی تبدیل به فضای انتخاباتی شده است اما هنوز آنچنان که انتظار داریم فضای انتخاباتی گرم نشده است. انتظار ما این است که انشالله این فضا گرم تر شود امیدواریم به زمان ثبت نام کاندیداها که برسیم گام بلندتری به سمت شور انتخابات برداشته شود.

مصباحی مقدم گفت: پس از آن موضوع تبلیغات انتخاباتی را داریم که صداوسیما هم برنامه ریزی خوبی انجام داده مبنی بر اینکه همه شبکه های سراسری صداوسیما را برای انتخابات بسیج کند. امیدواریم این اقدامات بتواند برای برگزاری انتخابات پرشور تاثیرگذار باشد.

مشارکت مردم در انتخابات بالای ۵۰ درصد است  

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که توصیه شما به کاندیداهایی که در حال تخریب یکدیگر یا دیگر کاندیداها هستند چیست؟ بیان کرد: بر این باورم کاندیداهای انتخابات باید برای هم افزایی قدم بردارند یعنی خودشان آماده کنند اگر دولتی تشکیل می شود مجموعه این کاندیداها در یک اقدام هماهنگ به فرد واحد برسند و با یکدیگر گفت و گو کنند و اعضای تیم دولت آینده را تشکیل بدهند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز درباره میزان مشارکت مردم  اظهار کرد: نمی توان پیش بینی دقیقی از مشارکت مردم در انتخابات داشت اما یقینا بالای ۵۰ درصد است.  

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید