بستنی سنتی زعفرانی از بستنی‌های خوشمزه‌ای است که همچنان در بین بستنی‌های موجود در بازار محبوبیت بیشتری دارد، در گزارش زیر طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خوشمزه

اگر ذوق و شوق درست کردن دسر و بستنی را دارید این مطلب را بخوانید.

 نحوه درست کردن بستنی سنتی زعفرانی به این شرح است:

مواد لازم :

شیر پرچرب....... ۴ لیوان

شکر....... ۲ لیوان

ثعلب....... ۲ قاشق چایخوری

گلاب ......۱/۲ لیوان

خامه....... ۱۰۰ گرم

خلال پسته و زعفران دم کرده..... به مقدار لازم

طرز تهیه :

ابتدا خامه را داخل کیسه نایلونی بریزید و بسیار نازک پهن کنید سپس داخل فریزر قرار دهید تا خامه یخ بزند. شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس حرارت را ملایم کنید و مقداری زعفران دم کرده و گلاب را اضافه کنید ( رنگ بستنی پس از بسته شدن روشن تر می شود پس زعفران بیشتری اضافه کنید ) ، ثعلب و شکر را با هم خوب مخلوط کنید سپس قاشق قاشق به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر و ثعلب حل شوند و مایه بستنی غلیظ شود ( شکر و ثعلب را باید کم کم اضافه کنید تا مایه بستنی یکدست شود).

مایه بستنی را از روی حرارت بردارید و داخل کاسه ای بریزید سپس کاسه را روی یخ قرار دهید ، بستنی را با همزن بزنید تا خودش را بگیرد و کمی کشدار شود سپس ظرف بستنی را داخل فریزر قرار دهید ؛ پس از ۳۰ دقیقه بستنی را از فریزر خارج کنید و با همزن بزنید تا کشدار شود و مجدد داخل فریزر قرار دهید ، این عمل را ۵ بار انجام دهید. پس از اینکه ۵ بار بستنی را داخل فریزر گذاشتید و آماده شد باید خامه های یخ زده را تکه تکه کنید و بهمراه خلال پسته به بستنی اضافه نمایید ؛ بستنی را به مدت حداقل ۵ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا آماده شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید