کلاب هاوس از اپلیکیشن‌های جدیدی است که خیلی زود به محبوب بالایی دست یافت، برای آشنایی با فضای کلاب هاوس باید به این نکته را بگوییم که فضای این شبکه اجتماعی در IOS و اندروید کمی با هم متفاوت است.

همه چیز درباره کلاب هاوس | آموزش استفاده از برنامه کلاب هاوس از نصب تا ارسال لینک دعوت

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، «کلاب ‌هاوس» این روزها محبوبیت فراوانی کسب کرده است. با این که این شبکه اجتماعی صوتی هنوز نیاز به دعوت نامه دارد و برای اندروید هم رسما عرضه نشده اما نسخه غیر رسمی اندروید آن عرضه شده و کاربران بسیاری دارد. نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که هم اکنون کلاب هاوس فضای خوبی برای گفت و گو مهیا کرده که پیش از این نبودش بسیار محسوس بود. بعد از توجه کاربران به این نرم افزار جدید، تلگرام هم قابلیت گفت‌وگوی صوتی گروهی را برای رقابت با «کلاب ‌هاوس» معرفی کرد. توئیتر هم ویژگی جدید Spaces را با همین هدف ارائه کرد و حالا هم که نوبت به لایو صوتی اینستاگرام رسیده تا از کلاب ‌هاوس «الهام» بگیرد. با این حال امروز می خواهیم چند نکته کلیدی برای کار با کلاب هاوس را برای تان بنویسیم که شما هم بتوانید بهتر از این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

کلاب هاوس (Clubhouse) چیست؟

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی جدید است که امکان مکالمه صوتی را برای کاربران فراهم کرده است که این افراد می‌توانند دوستان، افراد سلبریتی یا افراد غریبه باشند. شما می‌توانید با وارد شدن در مکالمه‌ای صوتی از نظرات و دیدگاه های دیگر افراد بهره ببرید و در این گفت وگوها به عنوان میزبان یا فقط به عنوان شنونده حضور پیدا کنید. در شبکه اجتماعی کلاب هاوس می‌توانید از گفت وگوهای عمومی یا خصوصی استفاده کنید و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه کلاب هاوس این است که مکالمات کاربران ذخیره نمی‌شود و در نتیجه کاربران گفت وگو را ترک نمی‌کنند. هم اکنون کلاب هاوس فقط نسخه IOS دارد اما نسخه غیر رسمی اندروید آن هم در استورهای اندروید وجود دارد.

همه چیز درباره کلاب هاوس | آموزش استفاده از برنامه کلاب هاوس از نصب تا ارسال لینک دعوت

کلاب هاوس چگونه کار می‌کند؟

اکنون عضویت در برنامه کلاب هاوس فقط با دعوت نامه کلاب هاوس کاربران دیگر امکان پذیر است و دو راه برای دعوت شدن به کلاب هاوس وجود دارد: زمانی که یک فرد عضو کلاب هاوس می‌شود به آن کاربر تعداد محدودی دعوت نامه هدیه داده می شود که می‌تواند با شماره تلفن خودش دعوت نامه‌اش را برای دوستانش ارسال کند. البته اگر IOS دارید و از طریق App Store کلاب هاوس را دانلود و نام کاربری خود را رزرو ‌کنید می توانید بدون دعوت نامه هم وارد کلاب هاوس شوید.

آیا گفت و گوها در کلاب هاوس ذخیره می شود؟

در این نرم افزار گفت وگوها به شکل زنده پخش می‌شود و پس از اتمام، مدیر با بستن صفحه به گفت وگو پایان می‌دهد و به این ترتیب هیچ چیزی توسط کلاب هاوس ضبط نمی‌شود و مدیران این نرم افزار اعلام کرده اند که با کسانی که این قانون را رعایت نکنند به شدت برخورد می کنند تا جایی که از حضور آن ها در کلاب هاوس جلوگیری شود.

قوانین و مقررات اپلیکیشن کلاب هاوس چیست؟

یکی از قوانین کلاب هاوس این است که اگر فردی خرابکار شناخته شود، تمام امکانات و حساب کاربری از او گرفته و فردی که او را دعوت کرده است هم جریمه می‌شود. از نظر امنیت هم نباید نگران بود زیرا کلاب هاوس از شما فقط دسترسی به میکروفون را می‌خواهد و هیچ دسترسی به اطلاعات گوشی شما ندارد.

همه چیز درباره کلاب هاوس | آموزش استفاده از برنامه کلاب هاوس از نصب تا ارسال لینک دعوت

کلاب هاوس چقدر اینترنت مصرف می کند؟

مقدار مصرف اینترنت در کلاب هاوس بر اساس سرعت شبکه مشخص می‌شود ولی به طور میانگین مقدار مصرفی آن در هر ساعت حدود 100 تا 120 مگابایت است که به نظر می رسد این مقدار بسیار منصفانه باشد.

روش ساخت اکانت کلاب هاوس

پس از دریافت کد دعوت کلاب هاوس و نصب اپلیکیشن روی گوشی خود، شما باید مراحل نصب را به ترتیب انجام دهید. بعد از وارد کردن شماره ای که از دوستان تان خواسته اید برایش دعوت نامه ارسال کنند، کد ورود شما برای تان ارسال می شود و بعد شما باید نام کاربری و بیوگرافی خود را انتخاب کنید و بنویسید. این نکته را بدانید که فقط یک بار می توانید بیوگرافی خود را تغییر دهید بعد از آن برای تغییر باید به مدیران کلاب هاوس ایمیل بفرستید. اکنون شما ثبت نام در کلاب هاوس را انجام داده‌اید. حالا صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که شامل روم‌هاست. شما می توانید در این مرحله برای خود یک اتاق اختصاصی بسازید و دیگران را برای شنیدن صحبت هایتان درباره موضوعات مختلف دعوت کنید یا می‌توانید در دیگر اتاق ها شرکت کنید.

همه چیز درباره کلاب هاوس | آموزش استفاده از برنامه کلاب هاوس از نصب تا ارسال لینک دعوت

فضای کلاب هاوس، امکانات و نحوه کار کلاب هاوس

برای آشنایی با فضای کلاب هاوس باید به شما این نکته را بگوییم که فضای این شبکه اجتماعی در IOS و اندروید کمی با هم متفاوت است. به هر حال ما امروز به دلیل کمبود فضا خیلی مختصر درباره آن ها نوشته ایم. در هنگام ورود به کلاب هاوس نام اتاق های گفت و گو را می بینیم که این اتاق ها بر اساس افرادی که دنبال کرده ایم

برای ما نمایش داده می شود. در نوار وظیفه بالای صفحه هم امکاناتی از قبیل جست و جو، اسامی دوستان، رویدادهای

پیش رو ، اعلان ها، پروفایل و محلی برای ارسال دعوت نامه وجود دارد البته همان طور که گفتیم این بخش در اندروید و IOS باهم کمی متفاوت است. در بخش پایینی هم گزینه Start a Room که یک آیکن سبز رنگ است، قرار دارد.

چطور وارد اتاق‌های گفت و گو شویم؟

همان طور که گفتیم شما به محض این که وارد کلاب هاوس شوید می توانید اتاق ها را ببینید و اطلاعاتی مانند نام اتاق، تعداد اعضای گروه و ... را دریافت کنید و در صورت علاقه فقط کافی است روی نام اتاق کلیک کنید تا صحبت های داخل اتاق را بشنوید و در صورتی که خوشتان نیامد می توانید از آن خارج و وارد اتاق دیگری شوید.

چگونه در کلاب هاوس حرف بزنیم؟

زمانی‌ که به یک اتاق گفت و گو وارد می‌شوید، دکمه‌هایی برای شما نمایش داده می‌شود که ارتباط شما با افراد از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد. برای حرف زدن کافی است علامت دست را که در پایین صفحه قرار دارد ،لمس کنید تا درخواستی برای مدیر فرستاده شود. اگر مدیر اتاق درخواست شما را قبول کرده باشد، به جای آیکن دست، آیکن میکروفون برای شما ظاهر می شود که می‌توانید برای صحبت کردن از آن استفاده کنید. در غیر این صورت باید منتظر تایید مدیران اتاق باشید. بعد از این کار شما وارد بخشی می شود که کنار نام افراد یک میکروفون قرار دارد.

چگونه اتاق گفت و گو ایجاد کنیم؟

برای ساخت اتاق باید روی گزینه Start a Room کلیک کنید. در نسخه های اندروید شما نمی توانید نوع اتاق را مشخص کنید ولی در نسخه IOS شما می توانید سه حالت عمومی، فقط برای دوستان و افرادی که شما دعوت می کنید انتخاب کنید. برای عوض کردن نام اتاق روی گزینه Add a Topic کلیک کنید و بعد از انتخاب اسم روی گزینه Set Topic بزنید. در آخر گزینه Let›s Go را انتخاب کنید تا روم شما ساخته شود. اگر شما گزینه closed را انتخاب کرده باشید، برای کسانی که دعوت کردید، نوتیفیکیشن ارسال می‌شود و متوجه دعوت شما خواهند شد. شما بعد از ساخت اتاق می توانید به افرادی که دوست داشته باشید اختیار مدیریت را بدهید و آن ها هم می توانند در خصوص اجازه دسترسی به دیگران برای گفت و گو به شما کمک کنند.

علامت فشفشه کنار پروفایل برخی چیست؟

حتما در مشاهده پروفایل افراد در اتاق های گفت و گو دیده اید که برخی تصویر یک فشفشه هم در کنار پروفایل شان قرار دارد دلیل آن هم این است که کلاب هاوس با این ایموجی نشان می دهد که فرد به عنوان تازه وارد است و در هفت روز ابتدایی عضو شدن در کلاب هاوس این ایموجی به همراه افراد است.

ریپورت و بلاک کردن

برای ریپورت و بلاک کردن باید روی نام فردی که می خواهید او را ریپورت یا بلاک کنید کلیک کنید بعد روی علامت سه نقطه ضربه بزنید و گزینه بلاک یا ریپورت را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید در صورتی که تعداد ریپورت های فردی زیاد شود نه تنها او که کسی هم که او را دعوت کرده از کلاب هاوس اخراج می شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید