ارتش آزادی‌بخش خلق چین امروز از برگزاری یک رزمایش توسط ناوگروه "شاندونگ" در دریای چین جنوبی خبر داد.

ناوگروه چینی در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: چین بارها از نزدیک شدن ناوهای نیروی دریایی آمریکا به جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی که ویتنام، مالزی، برونئی، فیلیپین و تایوان نیز مدعی مالکیت آنها هستند، شکایت کرده است.

ناوگروه‌های آمریکایی در نزدیکی جزایر تحت کنترل چین در آب‌های مورد مناقشه در سال جاری میلادی چندین بار دیده شده‌اند که باعث خشم پکن شده است.

این رزمایش‌های دریایی از سوی چین، تمرینی و بخشی از برنامه کاری سالانه دولت پکن محسوب می‌شوند. ناوگروه "شاندونگ" در سال ۲۰۱۹ عملیاتی شده و جدیدترین ناوگروه چین محسوب می‌شود.

سخنگوی نیروی دریایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ این رزمایش کاملا مشروع و با هدف پیشبرد و توسعه ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور برای حفاظت از امنیت و حاکمیت چین است.

وی ادامه داد: چین امیدوار است که جهان این رزمایش را از دید عینی و منطقی بنگرد. نیروی دریایی چین به انجام چنین مانورهایی بر اساس زمان بندی خود ادامه می‌دهد.

نیروی دریایی چین ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که رزمایش‌های مشابهی هم به صورت منظم و در بحبوحه افزایش تنش‌ها با تایوان که پکن روی مالکیت آن ادعا دارد، انجام می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید