سخنگوی آتش نشانی قم گفت: با تلاش ۱۵۰ نیروی آتش نشان حریق در شرکت مولدان صنایع شیمی اطفا شد و دو آتش نشان به شدت مصدوم شدند.

آتش سوزی در قم مهار شد / اعلام وضعیت بحرانی و درخواست کمک از شهرداری، سازمان آب و سپاه

به گزارش سلام نو به نقل از قم فردا، سخنگوی آتش نشانی قم از اطفا حریق شهرک صنعتی شکوهیه خبر داد و گفت: با تلاش ۱۵۰ نیروی آتش نشان حریق در شرکت مولدان صنایع شیمی اطفا شد و این حادثه تلفات جانی نداشت.

صبح امروز آتش‌سوزی مهیبی در شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌در محل شرکت مولدان رخ داده است. با اعلام این آتش سوزی به مرکز آتش نشانی استان بلافاصله نیروهای آتش نشانی و امنیتی به محل اعزام شدند. گستردگی این آتش به قدری بود که از فواصل دور هم می توان حصار دود را بر سر شهرک شکوهیه دید.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که چندین کارخانه همزمان در حال سوختن هستند و چند تن نیز کشته و مجروح شده‌اند. آتش تا کنار جاده پیش آمده و تعداد زیادی از خودروهای آتش‌نشانی و امدادی در محل حاضر بوده و در حال اطفای حریق و امدادرسانی هستند.

آتش سوزی در قم مهار شد/ اعلام وضعیت بحرانی و درخواست کمک از شهرداری، سازمان آب و سپاه

آتش سوزی در قم مهار شد/ اعلام وضعیت بحرانی و درخواست کمک از شهرداری، سازمان آب و سپاه

آتش سوزی در قم مهار شد/ اعلام وضعیت بحرانی و درخواست کمک از شهرداری، سازمان آب و سپاه

وقوع آتش گسترده در کارخانه کارخانه تولید الکل شهرک شکوهیه

از همین روز حمید کریمی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم با بیان اینکه حریق ساعت ۶ و ۲ دقیقه به آتش نشانی اعلام شده است، گفت: با توجه به حجم و شدت این آتش سوزی و وجود مواد با قابلیت اشتعال بالا، آتش نشانی قم بلافاصله با تمام توان سنگین خود برای مهار این آتش سوزی وارد عمل شدند.

وی گفت: با توجه به وجود مواد اولیه فتالیک که پیش‌ساز تولید مواد پلاستیکی است کار به سختی پیش رفته است.

سخنگوی آتش نشانی قم افزود: خوشبختانه با سرعت عمل همکاران آتش نشان از رسیدن حریق به مخازن الکل و سایر موارد قابل اشتعال جلوگیری شد.

کریمی با اشاره به شدت آتش سوزی و انفجارهای رخ داده در این حادثه، گفت: یکی از خودروی آتش نشانی در این علمیات به کلی دچار حریق شد و دو تن از همکاران آتش نشان نیز به شدت دچار مصدومیت شدند که جهت درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

کریمی ادامه داد: آتش نشانی قم با اعلام وضعیت بحرانی از تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری، سازمان آب و سپاه درخواست کمک کرده است. تانکرهای آب رسان شهرداری و سازمان آب نیز به محل فراخوان شده اند.

آتش سوزی در قم مهار شد/ اعلام وضعیت بحرانی و درخواست کمک از شهرداری، سازمان آب و سپاه

اطفاء حریق گسترده شهرک شکوهیه با تلاش ۱۵۰ آتش‌نشان

اما در آخرین گزارش سخنگوی سازمان آتش نشانی قم آتش در این کارخانه با حضور نیروهای آتش نشانی مهار شده است.

حمید کریمی با اشاره به آتش سوزی کارخانه تولید الکل در شهرک شکوهیه اظهار داشت: با توجه به گسترش حریق و وقوع انفجارات پی در پی ۲۰ خودرو و ۱۵۰ آتش نشان به محل اعزام شدند.

سخنگوی آتش نشانی قم با بیان اینکه در این حادثه دو خودرو آتش نشانی قم و شهرک شکوهیه به دلیل انفجارات گسترده طعمه حریق شد و از بین رفت گفت: همچنین دو نفر از آتش نشانان نیز به شدت مصدوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم حریق و انفجارات مدیریت آتش نشانی دستور تخلیه بخشی از کارخانه های بلوار آیت الله خامنه ای شهرک شکوهیه را صادر کرد.

کریمی تصریح کرد: در حال حاضر حریق اطفا شده است و اجازه سرایت حریق به مخازن دیگر داده نشد که اگر این مخازن دچار حریق می شد شاهد وقوع حادثه بسیار گسترده در این شهرک بودیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید