در جریان ورود اعتراضات مردم کلمبیا به تصویب قوانین مالیاتی جدید دولت به روز چهارم، هشت تن جان باختند و ۲۸ تن دیگر نیز زخمی شدند.

اعتراضات در کلمبیا ۸ کشته و ۲۸ زخمی برجای گذاشت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور نوشت: شهرهای مختلف کلمبیا برای چهارمین روز متوالی و همزمان با روز جهانی کارگر شاهد تجمعات اعتراض‌آمیز مردم این کشور به اصلاحات مالیاتی اعمال شده توسط دولت بود.

در بحبوحه شیوع موج سوم ویروس کرونا در کلمبیا، هزاران نفر از شهروندان این کشور با حضور در خیابان‌ها، خواستار لغو قوانین مالیاتی جدیدی هستند که به زعم ایشان، فشار مضاعفی بر طبقه متوسط جامعه است.

دولت کلمبیا قصد دارد در قالب اصلاحات جدید در بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱، حدود شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به منظور افزایش ثبات اقتصادی از محل مالیات جمع‌آوری کند. نرخ بیکاری در کلمبیا به عنوان چهارمین اقتصاد آمریکای لاتین در ماه مارس گذشته (اسفند- فروردین) به ۱۶.۸ درصد رسید. همچنین تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ شاهد افت ۶.۸ درصدی بود که این میزان نشان دهنده بدترین عملکرد اقتصاد کلمبیا در نیم قرن اخیر بوده است.  

این اعتراضات در برخی مناطق از جمله کالی، سومین شهر بزرگ کلمبیا به خشونت کشیده شد به طوری که هشت نفر جان خود را از دست داده، ۲۸ نفر زخمی شدند.

همچنین بیش از ۲۰۰ نیروی پلیس در جریان برخورد با معترضین مجروح شده و بیش از ۱۸۰ نفر از معترضین نیز بازداشت شده‌اند.

ایوان دوکه رئیس‌جمهور کلمبیا روز شنبه اعلام کرد برای سرکوب معترضین در شهرهای اصلی به ارتش و سایر ارگان‌های نظامی متوسل خواهد شد. اقدامی که از سوی سازمان‌های حقوق بشری و جنبش‌های اجتماعی این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. ‌ 

رسانه‌های محلی میزان خسارت وارد آمده به ساختمان‌ها و سایر دارایی‌های دولتی را دستکم ۲۱.۵ میلیون دلار برآورد کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید