واکسن کرونای شرکت آمریکایی مدرنا به عنوان پنجمین واکسن کرونا وارد فهرست مصرف اضطراری سازمان جهانی بهداشت شد.

ورود پنجمین واکسن کرونا به فهرست مصرف اضطراری سازمان جهانی بهداشت

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین،سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌اش در این مورد گفتک «هدف این است که داروها، واکسن‌ها و وسائل تشخیصی در حداکثر سرعت ممکن برای پاسخ به وضعیت اضطراری در دسترس قرار گیرند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند در دسترس قرار گرفتن شمار بیشتری از واکسن‌ها به خاطر مشکلات در عرضه سایر واکسن‌ها از جمله از هند که منبع اصلی صدور واکسن برای برنامه جهانی کواکس است، اهمیت دارد. هند صادرات واکسن‌های کرونا را به خاطر بحران اوج‌گیری شیوع بیماری در این کشور محدود کرده است.

شرکت مدرنا این هفته یک برنامه گسترش شبکه تولید واکسنش را اعلام که تا ظرفیت تولیدش را در سال ۲۰۲۲ به ۳ میلیارد دوز برساند.

«گروه مشورتی راهبردی کارشناسان ایمن‌سازی» (SAGE) قبلا در ماه ژانویه (بهمن) واکسن مدرنا را که از فناری mRNA استفاده می‌کند، برای همه گروه‌های سنی ۱۸ و بالاتر توصیه کرده بود.

واکسن کرونای ساخت شرکت‌ آمریکایی فایزر  و  شرکت آلمانی بیونتک که آن هم از فناوری mrNA استفاده می‌کند، در آخر سال پیش (۲۰۲۰) نخستین واکسن کرونایی بود که وارد فهرست مصرف اضطراری سازمان جهانی بهداشت شد.

سازمان جهانی بهداشت بعدا واکسن‌شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا ( ساخت شرکت کره جنوبی SK Bio و ساخت انستیتو سرم‌سازی هند با نام کوویشیلد) را وارد فهرست مصرف اضطراری کرد. در نهایت واکسن تک‌دوزی کرونای ساخت شرکت آمریکایی جانسون‌ اند جانسون وارد این فهرست شد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین به دنبال یک بازبینی گسترده در حال بررسی وارد کردن دو واکسن کرونای ساخت چین، یعنی واکسن شرکت سینوفارم و واکسن شرکت سینوواک است و احتمالا تا پایان سال آینده در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید