با فوت ۳۵۲۳ بیمار کرونایی دیگر در هند در طول ۲۴ ساعت گذشته مجموع کل جانباختگان این کشور به ۲۱۱ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

رکورد افزایش روزانه ابتلا به کرونا در هند؛ بیش از ۲۱۱ هزار نفر قربانی شدند

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، هند شنبه رکورد افزایش روزانه ابتلا به کرونا در این کشور را با بیش از ۴۰۰ هزار نفر در یک روز به ثبت رساند. این در حالی است که امروز نخستین روز آغاز واکسیناسیون سراسری بزرگسالان در این کشور بوده، اگرچه بسیاری از ایالت‌ها نسبت به کمبود حاد واکسن در این کشور هشدار داده‌اند.

این نخستین بار است که تعداد موارد ابتلای جدید هند پس از ده روز متوالی که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در روز بود، از ۴۰۰ هزار مورد هم عبور کرد. تعداد قربانیان کووید – ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته به ۳۵۲۳ مورد رسید و بر اساس اطلاعات رسمی، تعداد کل قربانیان در هند به ۲۱۱ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است.

بزرگترین تولید کننده واکسن کرونا در جهان، تعداد محدودی از دوزهای واکسن را در دسترس دارد که باعث وخامت اوضاع موج دوم کرونا و افزایش موارد مراجعه به بیمارستان‌ها در هند، پر شدن سردخانه‌ها شده، همچنین کمبود کپسول‌های اکسیژن و داروهای کمیاب در این کشور هم طی هفته‌های گذشته به شدت مشاهده شده است.

صدها نفر روز شنبه در صف واکسیناسیون در احمدآباد شهر اصلی تجاری این کشور دیده شده‌اند. وزیر ارشد ایالت دهلی روز جمعه از مردم خواست که در مراکز واکسیناسیون تجمع نکنند و وعده داده که تعداد بیشتری واکسن در این مراکز طی دو روز آتی توزیع خواهد شد.

ایالت شرقی ادیشا هم روز جمعه اعلام کرد که محموله‌ای معادل ۱۵۰ هزار دوز واکسن دریافت کرده اما به دلیل محدودیت‌های تردد، تنها تعداد محدودی از افراد مجاز به دریافت این واکسن‌ها هستند.

برخی از کارشناسان، گردهمایی‌های مذهبی گسترده و تجمعات سیاسی در این کشور را مقصر شدت گرفتن موج دوم کرونا در هند می‌دانند که دولت آمادگی مقابله با آن را نداشته است. میلیون‌ها نفر که عمدتا بدون ماسک بوده‌اند، در اجتماعات مذهبی و تجمعات انتخاباتی که توسط مودی، رهبران حزب حاکم بهاراتیا جاناتا و سیاستمداران مخالف آنها برگزار شده است، شرکت کرده‌اند.

بر اساس خبری که چندی پیش رویترز منتشر کرد، عده‌ای از مشاوران علمی یک فروم که توسط دولت مودی راه‌اندازی شده از اوایل ماه مارس درباره شیوع نوع و جهش جدیدی از ویروس کرونا به مقامات این کشور هشدار داده‌اند. آنها علیرغم این هشدار عنوان کردند که دولت هند به دنبال اعمال محدودیت‌های اساسی برای مهار شیوع نیست.

تعداد کل موارد ابتلا به کووید -۱۹ در هند از ۱۹ میلیون نفر گذر کرده و براساس آمار رویترز در حالی که موج دوم شیوع شدت گرفته است، بیش از ۷.۷ میلیون نفر تنها از ماه فوریه به بعد در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند، در حالی که پیشتر ۷.۷ میلیون نفر ابتلا در این کشور در یک دوره زمانی ۶ ماهه به ثبت رسیده بود.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند باعث شد تا روز جمعه جو بایدن رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا، محدودیت‌های جدیدی برای سفر به هند اعمال کند و ورود اکثر شهروندان غیر آمریکایی به ایالات متحده را ممنوع کند.

کشورهای دیگر از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا و سنگاپور هم محدودیت و منع سفر از هند به کشورهای خود را اعلام کرده‌اند. در حالی که کانادا، هنگ کنگ و نیوزیلند کلیه سفرهای تجاری با هند را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید