مدیر شبکه بهداشت و درمان اعلام کرد که کادر درمان بیمارستان امام خمینی(ره) توسط همراهان یک بیمار کرونایی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

 همراهان بیمار کرونایی کادر درمان درگز را به شدت کتک زدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حمیدرضا سلیمی ضمن تأیید این خبر گفت: کادر درمان شرایط همراهان بیماران مبتلا به کرونا و مخصوصا افرادی که عزیزی را از دست می‌دهند کاملا درک می‌کنند.

وی اظهار کرد: در شرایط حاضر که با موج چهارم کرونا مواجهیم، پرسنل بهداشت و درمان و به خصوص پرسنل بیمارستان واقعا از لحاظ روحی در شرایط خوبی نیستند.

سلیمی یادآور شد: کادر درمان بسیار تحت فشار هستند چرا که علاوه بر اینکه در معرض مستقیم بیماری هستند، فوت بیماران نیز روح و روان آن‌ها را آزرده می‌کند و در این شرایط سخت اگر امنیت اجتماعی آن‌ها نیز با این گونه حرکات تهدیدآمیز از جانب همراهان بیمار به مخاطره بیفتد شرایط بسیار بحرانی‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان درگز به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد از مردم خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعیی کمک کنند تا زنجیره انتقال ضعیف شده تا بهتر بتوان شرایط را کنترل کرد.

سعید بیرجندی، مسوول روابط عمومی بهداشت و درمان درگز نیز در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: صبح روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه، همراهان یک بیمار مبتلا به کرونا که فوت شده بود از پزشک عفونی بیمارستان امام خمینی درگز درخواست کردند که فرد متوفی را بیمار کرونایی تلقی نکنند تا بتوانند وی را در قطعه معمولی دفن کنند.

بیرجندی اظهار کرد: پزشک مربوطه ضمن مخالفت با این درخواست، یادآور شد که بیمار کرونایی باید بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی کفن و دفن شده و در قطعه مربوط به بیماران کرونایی دفن شود که همین امر باعث مخالفت و تهدید و پرخاش توسط همراهان بیمار شد.

وی ادامه داد: همراهان این بیمار هنگامی که جنازه را تحویل گرفتند به آن‌ها یادآوری شد که بیمار مبتلا به کرونا را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی دفن کنند که مجددا باعث خشم آن‌ها شده و به رئیس بیمارستان که در حال بازدید از بخش اورژانس بیمارستان بود مراجعه کردند.

بیرجندی توضیح داد: رئیس بیمارستان ضمن درک شرایط، همراهان بیمار را به آرامش دعوت کرده و به آن‌ها متذکر می‌شود که در قبال افرادی که با متوفی سر و کار دارند از جمله غسالخانه و ...مسئولیت دارند و نمی‌توان برخلاف شیوه‌نامه‌های بهداشتی عمل کرد.

وی بیان کرد: همراهان بیمار به این صحبت‌های ارشادی توجهی نکرده و باز هم شروع به فحاشی و تهدید کرده و رئیس بیمارستان و مسئول بخش اورژانس را مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ همچنین به قسمتی از تجهیزات اورژانس بیمارستان هم خسارت وارد کردند.

وی بیان کرد : در پی این اقدامات، بلافاصله با پلیس امنیت هماهنگ شده و با حضور پلیس در محل، قضیه حل و شرایط کنترل شد.

مسئول روابط عمومی بهداشت و درمان درگز با اشاره به اینکه تاکنون، همکاری همراهان بیماران مبتلا به کرونا با کادر درمان خوب بوده است و قبلا موارد این چنینی نداشتیم؛ خاطر نشان کرد: خوشبختانه آسیب‌ها جدی نبوده و حال عمومی کادر پزشکی خوب است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید