در پی درگیری طالبان با نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، ۱۰۲ عضو این گروه کشته و ۶۳ نفر دیگر هم زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن ۱۶۵ نفر از اعضای طالبان در افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزارت دفاع ملی افغانستان امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در عملیات هوایی و زمینی نیروهای مسلح علیه شبه‌نظامیان طالبان در ولایت‌های کنر، زابل، بادغیس، بغلان، قندهار، هرات، غزنی، فاریاب و بدخشان ۱۰۲ عضو این گروه کشته شدند.

بر اساس این بیانیه، طی عملیات نیروهای ارتش و پلیس افغانستان ۶۳ شبه‌نظامی طالبان زخمی شده‌اند.

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ملی افغانستان در این خصوص می افزاید: همچنین ۳۱ مین جاسازی شده توسط طالبان در ولایت‌های مذکور کشف و خنثی و مقادیر زیادی سلاح و مهمات مربوط به این گروه نیز منهدم شده است.

این در حالیست که نیروهای اشغالگر خارجی به سرکردگی آمریکا ابتدا قرار بود تا امروز اول ماه می سال جاری میلادی از افغانستان خارج شوند؛ اما بایدن با نقض توافق دوحه پیشتر اعلام کرد که این اقدام تا ماه سپتامبر روی می دهد؛ رویدادی که عدم عمل به وعهده ها توسط واشنگتن را بیش از پیش آشکار کرد.

از سوی دیگر کنفرانس استانبول با محوریت روند صلح افغانستان که پیشتر به تعویق افتاده بود، پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

در این نشست نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان با حضور نمایندگان کشورهای مختلف و سازمان ملل متحد در مورد آتش‌بس در افغانستان و نظام آینده این کشور مذاکره خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید