دنده کباب گوشت گوساله از غذاهای مقوی و خوشمزه‌ است و در گزارش زیر طرز تهیه این کباب خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.

دنده کباب گوشت گوساله؛ سالم و مقوی + طرز تهیه

با آغاز ماه رمضان، ذهن افراد به این نکته مشغول می‌شود که برای تامین عناصر مغذی مورد نیاز بدن و جبران کاهش تغذیه به گونه‌ای که به سلامت بدن آسیب وارد نشود، در وعده‌های سحر و افطار از چه غذاهایی استفاده کنند.

پزشکان و متخصصان نیز ضمن تاکید بر مفید بودن روزه داری برای سلامت بدن و به حساب آوردن آن به عنوان یک پالایش کننده جسم، در همین حین بر مصرف غذاهای مناسب و سالم جهت تامین انرژی مورد نیاز طی ساعات روزه داری تاکید می‌کنند.

گوشت قرمز که یکی از انواع آن گوشت گوساله است، غذایی مناسب، مقوی و سالم برای استفاده در ایام روزه داری به شمار می رود و فوائد زیادی برای بدن دارد؛ به گونه ای که حاوی بهترین پروتئین‌های مورد نیاز بدن است؛ هرچند زیاده روی در مصرف گوشت قرمز ممنوع است، اما مصرف به اندازه آن نیز برای بدن ضروری است.

این گوشت منبع مهمی از آهن و روی بوده و سرشار از انواع ویتامین‌های B۱, B۲, B۳ ,B۶ ,B۱۲ است که این ویتامین‌ها عناصر مهم و ضروری برای بدن انسان هستند.

گوشت قرمز همچنین حاوی مس، منگنز و سلنیوم است که این عناصر معدنی و غذائی به کاهش خطر ابتلا به بیماری سرطان، بیماری‌های قلبی و مرض قند کمک می‌کند. گوشت گوساله، گوشتی کم چرب است و مانع از کم خونی می‌شود؛ علاوه براین عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث بهبود عملکرد عضلات بدن می‌شود.

از جمله غذاهایی که می‌توان با استفاده از گوشت قرمز تهیه کرد و به عنوان تنوع در وعده های افطاری و سحری پخت، قیمه با دنده گوشت گوساله و برنج است که در این گزارش طرز تهیه آن معرفی می‌شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه دنده کباب گوشت گوساله:

۲.۵ کیلوگرم دنده کوتاه گوشت گوساله

یک چهارم کیلو آرد

یک چهارم کیلو پیاز خرد شده در قطعات کوچک

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

۲۵۰ گرم کرفس خرد شده در قطعات کوچک

یک قاشق کوچک گل محمدی خشک شده

سه چهارم لیتر سوپ

۳ قاشق غذاخوری روغن نباتی

طرز تهیه دنده کباب گوشت گوساله

ابتدا آرد را با گل محمدی، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید، سپس دنده‌های گوشت گوساله را در آرد مخلوط کنید، به طوری که از همه جهات به خوبی پوشانده شود.

در یک تابه بزرگ، روغن را خوب داغ کنید، سپس دنده‌های گوشت گوساله را در آن سرخ کنید، مطمئن شوید که از همه جهات قهوه‌ای شوند.

دنده‌های گوشت گوساله را از روی آتش بردارید، سپس آن‌ها را از ظرف جدا کرده و در جای گرم نگه دارید. کرفس و پیاز را در همان ظرف گوشت‌ها قرار داده و آن‌ها را کمی تفت دهید.

دنده‌های گوشت‌ها را دوباره اضافه کنید، سپس سوپ را بریزید، و ظرف آن را در فر با درجه حرارت ۱۵۰ درجه قرار دهید و حدود دو ساعت و نیم طول صبر کنید.

دنده‌های گوشت را از قابلمه منتقل کنید، سپس چربی موجود در آن را دور بریزید و مایع باقی مانده از پخت اجاق را گرم کنید تا به نقطه جوش برسد. مایع را روی اجاق بگذارید تا مخلوط غلیظ شود.

در یک تابه تمیز، یک قاشق کره روی آتش قرار دهید، آن را خوب ذوب کنید و سپس یک قاشق آرد را به آن اضافه کنید و بعد از خوب ذوب شدن با کره، آن‌ها را روی مخلوط قبلی قرار دهید تا بیشترغلیظ شود. مخلوط را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا خوب مخلوط شدخ و آن را با برنج سفید سرو کنید.

مواد لازم برای پخت برنج سفید

یک فنجان برنج

۲ فنجان آب

نمک

کره ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه برنج سفید

برنج را خوب بشویید، خوب آبکش کنید و کنار بگذارید.

در یک کاسه مناسب کره را بریزید، صبر کنید تا ذوب شود، سپس برنج شسته شده قبلی را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه خوب هم بزنید، سپس مقدار مناسبی نمک اضافه کنید.

آب را به برنج اضافه کنید و بعد از خیس خوردن، حرارت را کم کنید و بجوشانید تا نرم شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید