جنبش «ستادهای ناوالنی» تحت ریاست الکسی ناوالنی، فعال سیاسی مخالف دولت روسیه که در شهرهای مختلف این کشور فعالیت می‌کند، از سوی سازمان بازرسی مالی روسیه «روس فین مانیتورینگ»، در فهرست سازمان‌های افراط گرا قرار گرفت.

روسیه، جنبش ناوالنی را در فهرست سازمان‌های افراط‌گرا قرار داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سازمان دولتی «روس فین مانیتورینگ» (دست اندر کار کنترل مالی در روسیه)، اعلام کرد: جنبش «ستادهای ناوالنی» از سوی سازمان بازرسی مالی روسیه در ردیف سازمان های افراط گرا و تروریستی قرار گرفت که در مورد آنها کنترل خاص صورت می گیرد.  

سازمان دولتی «روس فین مانیتورینگ» همه سازمان ها و موسسه های فعال در روسیه را از نظر عملیات مالی تحت کنترل خود دارد و هیچ عمل بانکی در این کشور بدون کنترل این سازمان انجام نمی گیرد.   

 دادستانی مسکو نیز پیش تر با ارائه اسنادی به دادگاه شهر مسکو، خواستار افراط گرا شناختن جنبش «ستادهای ناوالنی»، بنیاد مبارزه با فساد مالی، بنیاد دفاع از حقوق شهروندان شده که توسط ناوالنی بوجود آمده و تحت ریاست وی فعالیت می کردند.  

وزارت دادگستری روسیه نیز ستادهای ناوالنی را در فهرست سازمان ها و جنبش هایی قرار داده است که فعالیتش بخاطر اقدامات افراط گرایانه باید متوقف شود 

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

در پایان ماه مارس(اواسط فرودین)، وکلای ناوالنی از درد شدید کمر و مشکلات جدی در پای راست ناوالنی خبر دادند.   ۳۱ مارس(۱۱ فروردین)، معلوم شد که وی اعتصاب غذا کرده و خواستار اجازه ملاقات با پزشکان غیرنظامی شده است.

پزشکان مسکو ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) نامه ای سرگشاده در مورد وضعیت بحرانی الکسی ناوالنی که در ۳۱ مارس به دلیل امتناع از پذیرش یک پزشک اعتصاب غذا کرده بود، منتشر کردند.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید