خمیردندان شاید در نگاه اول ماده‌ای برای تمییز کردن دندان باشد، اما جالب است بدانید که خمیردندان جز خاصیت سفیدکنندگی و خوشبو کردن دندان کاربرد فراوانی در منزل نیز دارد و ما در این گزارش به معرفی ۱۰ کاربرد خمیر دندان در منزل پرداخته‌ایم که میتوانند بسیار کاربردی باشند.

کاربردهای جالب خمیر دندان در منزل؛ از درمان گزش پشه تا برق انداختن جواهرات

به گزارش سلام نو، همه ما از خمیر دندان برای مسواک زدن استفاده می‌کنیم، اما آیا می‌دانید کارهای مفید بیشتری وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید؟ ما در اینجا ۱۰ کاربرد دیگر خمیز دندان را شما نشان میدهیم که میتوانند بسیار کاربردی باشند.

۱. جواهرات خود را دوباره درخشان کنید

آیا می‌دانید اگر با یک مسواک نرم و کمی خمیر دندان می‌توان جواهرات را مانند اولشان روشن کرد؟ از این ترفند می‌توانید برای جواهرات نقره‌ای خود نیز استفاده کنید. پس از آن، جواهرات را با آب بشویید و بگذارید خشک شود.

۲. جوش‌ها یا گزش پشه‌ها را از بین ببرید

اگر قبل از خواب کمی خمیر دندان به جای نیش پشه بمالید و آن را تمام شب روی آن بگذارید، صبح روز بعد متوجه تفاوت زیادی خواهید شد. آن‌ها در حال حاضر بسیار کوچکتر شده اند. فراموش نکنید که صبح روز بعد محل مورد نظر را با کمی آب ولرم بشویید.

۳. باقیمانده رنگ را از موهای خود پاک کنید

شاید شما به تازگی موهای خود را رنگ کرده اید، اما هنوز کمی مانده از رنگ در نزدیکی خط موی شما باقی مانده است. خلاص شدن از شر این کار دشوار است، اما اگر کمی خمیر دندان استفاده کنید اینگونه نیست. شما به راحتی آن را مسواک می‌زنید و پس از آن هیچ باقیمانده‌ای باقی نمی‌ماند.

۴. لاک ناخن را پاک کنید

به جای استفاده از پاک کننده لاک، می‌توانید ناخن‌های خود را در خمیردندان خیس کنید و سپس آن را با برس بمالید. بعد از آن زیر آب ولرم بشویید و تمام لاک ناخن‌های مانده از بین می‌رود.

۵. پیانوی خود را تمیز کنید

اگر پیانو دارید، احتمالاً با کثیف شدن کلیدها آشنا خواهید شد. تمیز کردن آن‌ها با مسواک و مقداری خمیر دندان آسان است. مهم است که آب اضافه نکنید، زیرا ممکن است به پیانو نفوذ کند و آسیب برساند. در عوض، وقتی کار با برس و خمیر دندان تمام شد، می‌توانید آن را با یک پارچه نرم و مرطوب بردارید.

۶. لکه‌ها را از روی فرش خود پاک کنید

باور کنید یا نه، اما حتی فرش شما نیز می‌تواند از خمیر دندان بهره‌مند شود. آیا آنجا چیزی ریختید؟ بیشتر لکه‌ها را می‌توان با کمی خمیر دندان، یک پارچه تمیز و مقداری آب ولرم از بین برد. دیگر نیازی به بیرون رفتن و خرید دستگاه‌های تمیزکننده گران قیمت فرش نیست.

۷. نشانه‌های مداد را از دیوار پاک کنید

کودکان گاهی اوقات تمایل تا حدودی آزاردهنده‌ای دارند که به جای کاغذ خود از مدادهای رنگ آمیزی خود بر روی دیوارها استفاده کنند. نتیجه؟ دیواری که با علامت‌های مداد پوشانده شده است. به راحتی می‌توانید با برس و مقداری خمیر دندان آن‌ها را پاک کنید. خمیر باقیمانده را می‌توان با پارچه مرطوب از بین برد.

۸- سوراخ‌های دیوارها را پر کنید

اگر قصد دارید چند کاغذ دیواری جدید قرار دهید یا به دیوارهای خود یک لایه رنگ تازه بدهید، می‌خواهید سوراخ‌های کوچکی را که پیدا می‌کنید پر کنید. این کار به راحتی با برخی از خمیر دندان‌ها قابل انجام است! قبل از شروع به رنگ آمیزی یا قرار دادن کاغذ دیواری مطمئن شوید که آن را سخت و خشک کرده است.

۹. کفش‌های کتانی خود را دوباره سفید کنید

این بدون شک یک مشکل شناخته شده است: کفش‌های کتانی سفید بعد از مدتی کمی کثیف می‌شوند. می‌توانید لبه‌ها و کف کفش‌های کتانی سفید خود را با مالیدن خمیر دندان تمیز کرده و سپس دوباره آن را با یک پارچه نرم و مرطوب از بین ببرید.

۱۰. دستان خود را تمیز کنید

صابون بر خلاف بسیاری از موارد کار می‌کند، اما با پیاز و سیر سر سازش ندارد. بعد از بریدن سیر یا پیاز، دستان شما کاملاً بوی بد می‌دهد، زیرا آب این مواد غذایی به پوست شما نفوذ می‌کند. ساعت‌ها بعد بو می‌کنید! خوشبختانه این مشکل با شستن دست‌ها با مقداری خمیر دندان برطرف می‌شود. / طلا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید