وزیر اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر مخالفت این رژیم با بازگشت آمریکا به برجام، مدعی شد در صورتی که برجام احیا شود، جنگ به وقوع می‌پیوندد.

در صورت احیای برجام، جنگ خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، ایران و آمریکا هم اکنون در وین مشغول مذاکرات غیرمستقیم هستند. این مذاکرات در قالب نشست ایران و ۴+۱ با هدف دستیابی به احیای برجام، بازگشت امریکا به برجام، رفع بخشی از تحریم های امریکا علیه ایران و بازگشت ایران به تعهدات هسته ای برجامی است. اسرائیل بارها با برجام و بازگشت امریکا به برجام مخالفت کرده است. 

وزیر اطلاعات و امنیت اسرائیل (ایلی کوهین) در سخنانی بار دیگر ضمن مخالفت با احیای برجام گفت در صورت احیا برجام، بعد از آن حتما جنگ هم خواهد آمد.

او با تکرار موضع تل آویو گفت که اسرائیل با تلاش های دیپلماتیک، محدود نخواهد ماند. این وزیر اسرائیلی تاکید کرد: "اتفاق بد، منطقه را به سرعت به سمت جنگ می‌برد".

وی روز پنجشنبه به رویترز گفت:"هر طرفی که برای منافع کوتاه مدت تلاش می کند؛ باید درباره طولانی مدت هم آگاه باشد ... اسرائیل به ایران اجازه نمی دهد سلاح اتمی کسب کند. ایران هیچ جایی، مصونیت نخواهد داشت. هواپیماهای ما می توانند به هر جایی در خاورمیانه و البته ایران برسند".

کوهین ادامه داد قدرت های جهانی باید ایران را از بی ثبات کردن کشورهای دیگر و حمایت مالی گروه های مسلح باز دارند. آنها باید ایران را از راه های غنی سازی اورانیوم و توسعه موشک های بالستیک، محروم کنند.

همزمان، منبع مطلع گفته است که وزیر خارجه آمریکا به تازگی با رئیس موساد (یوسی کوهین) و سفیر اسرائیل در واشنگتن (جلعاد اردان) دیدار داشته است.

این مسوولان ارشد اسرائیلی نگرانی شدید خود را از فعالیت های هسته ای ایران اعلام کرده اند.

این منبع آگاه که خواست نامش اعلام نشود به رویترز توضیح داد: در این نشست که روز پنجشنبه در واشنگتن برگزار شد هیات اسرائیلی بر آزادی عمل خود در اقدام علیه ایران به شیوه ای که خود مناسب می بیند تاکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید