محققان دانشگاه تکزاس در تحقیقات جدید یافتند که گرمای شدید در مدت زمان کمتر از یک ثانیه ویروس کرونا را کاملاً غیرفعال می‌کند.

روش نابودی کرونا در کمتر از یک ثانیه کشف شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ساینس دیلی نوشت: محققان دانشگاه تکزاس یک سیستم آزمایشی طراحی کرده اند که نشان می‌دهد قرار گرفتن کروناویروس در معرض دمای بسیار بالا، حتی کمتر از یک ثانیه، می‌تواند برای خنثی سازی ویروس کافی باشد به طوری که دیگر نمی‌تواند میزبان انسانی دیگری را آلوده کند.

استفاده از گرما برای خنثی سازی کووید ۱۹ قبلاً به اثبات رسیده بود، اما در مطالعات قبلی دما از هرجایی از یک تا ۲۰ دقیقه اعمال می‌شد که این مدت زمان یک راه حل عملی نیست.

اکنون تیم تحقیق نشان داده اند که عملیات حرارتی در مدت زمان کمتر از یک ثانیه ویروس کرونا را کاملاً غیرفعال می‌کند که می‌تواند یک راه حل احتمالی برای کاهش انتشار مداوم کووید ۱۹، به ویژه از طریق انتقال هوا باشد.

«آروم هان»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما در آزمایشات خود مشاهده کردیم اگر محلول آلوده به کروناویروس حدود نیم ثانیه تا حدود ۷۲ درجه سانتیگراد گرم شود مقدار ویروس موجود در محلول ۱۰۰ هزار برابر کاهش می‌یابد که برای خنثی سازی ویروس و جلوگیری از انتقال آن کافی است.»

این عملیات حرارتی نه تنها یک راه حل کارآمد برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ از طریق هوا است، بلکه امکان اجرای این روش در سیستم‌های موجود مانند سیستم‌های گرمایشی، تهویه و تهویه مطبوع را نیز فراهم می‌کند.

همچنین می‌تواند در مورد سایر ویروس‌ها مانند ویروس آنفلوانزا که از طریق هوا پخش می‌شوند نیز بکار گرفته شود.

هان و همکارانش انتظار دارند که این روش غیرفعال کردن با حرارت به طور گسترده‌ای قابل استفاده بوده و تأثیر جهانی واقعی داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    4 5
    باز هم این امریکای ملعون :)))
  • مهدی بهاران IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    4 2
    من.از ال ایده ام این بود بجای سمپاشی.الکل پاشی یا وایتکس.برای زدعفونی محلهای مختلف از شعله افکن استفاده بشود.مخصوصا در ویوارهای بیمارستانها ونهادهای دولتی .اتوبوسها.مترو.قطار
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    بیش از ۹۵ درصد ابتلا از طریق تنفس محیطهای انسانی که درک رعایت ماسک و فاصله را ندارند صورت میگیرد. بسوزند چوب درختان بی بر سزا خود همین است مربی بری را
  • Player AU ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    یعنی دوباره برگشتیم به اون موقع که کشور های استوایی کمتر کرونا میگیرن
  • ناشناس IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    این روش عالیست،چون تمام افرادو میشه در دمای ۷۲درجه قرار داد تا ویروسشون غیرفعال بشه،راستی غیرفعال نوشته شده،مگه ویروس برنامه ریزی شده هست که از جمله ی غیرفعال شدن استفاده شده؟چرا نوشته نشده ویروس از بین بره؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید