روز گذشته پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت یارانه معیشتی به عنوان دومین واریز ماه رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

واریز یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین؛ شانزدهمین روز رمضان در حالی سپری می‌شود که تاکنون دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و یک یارانه و سود سهام عدالت از واریزی‌های دیگر دولت در این ماه خواهد بود.

یارانه رمضان، اولین یارانه‌ای بود که در این ماه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز شد؛ این یارانه به ۶۰میلیون ایرانی تعلق‌گرفت؛ البته واریز آن حواشی بسیاری به دنبال داشت و بسیاری از مشمولان نارضایتی خود را از مبلغ دریافتی اظهار داشتند؛ چراکه مبلغ واریزی از مبلغی که پیشتر اعلام شده بود، کمتر بود و این موضوع واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی در پی داشت؛ در پاسخ به این نارضایتی‌ها هم گفته شد که مبالغی که پیشتر اعلام شد، صحت نداشته و یارانه رمضان کم واریز نشده است.

یارانه معیشتی پرداخت شد

یارانه معیتشی یکی از واریزی‌های دولت است که به صورت منظم هر ماه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛ این یارانه برای نخستین بار در آذر ماه سال۹۸ و در پی افزایش قیمت بنزین، پرداخت شد و حال در روز نهم اردیبهشت ماه، به عنوان دومین واریزی رمضان۱۴۰۰، به حساب مشمولان آن واریز شد؛ شب گذشته هجدهمین مرحله از این یارانه هم به پایان رسید و یارانه معیشتی بنزین در ماه آتی به استقبال نوزدهمین مرحله خود خواهد رفت؛ مبلغ یارانه معیشتی بنزین براساس تعداد اعضای خانوار متفاوت است.

هر خانواده چه قدر یارانه گرفت؟

در شب گذشته، خانواده‌های یک نفره، ۵۵هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳هزار تومان، خانواده‌های سه نفره، ۱۳۸هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های ۵نفره و بیشتر، ۲۰۵هزار تومان یارانه دریافت کردند.

یارانه نقدی؛ آخرین یارانه واریزی در رمضان

همانطور که گفته شد، واریزی‌های رمضان سه یارانه و سود سهام عدالت بود که یارانه نقدی آخرین یارانه این ماه محسوب می‌شود و مانند ادوار گذشته، مشمولان آن نفری ۴۵هزار و ۵۰۰تومان یارانه دریافت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید