«تیم لیندر کینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در شهر نیوم این کشور دیدار کرد.

ملاقات بن سلمان با نماینده ویژه آمریکا در یمن

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نوشت: «تیم لیندر کینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن امروز (جمعه) در ریاض با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار کرد و در این دیدار طرفین پیرامون آخرین تحولات یمن گفت و گو کردند.  

بر اساس این گزارش،  در این دیدار  نماینده ویژه آمریکا در امور یمن و ولیعهد عربستان در مورد تلاش‌های مشترک برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع به منظور پایان دادن به بحران یمن گفت و گو کردند. 

بر اساس اعلام خبرگزاری غربستان، در این نشست «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان،  «ریما بنت بندر بن سلطان» سفیر عربستان در آمریکا،  «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر امور خارجه و «مارتینا استرانگ» دبیر اول سفارت آمریکا در ریاض حضور داشتند.  

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تیم لندر کینگ» نماینده آمریکا در امور یمن امروز (جمعه) سفر خود به عربستان سعودی و عمان را آغاز کرد تا درباره تلاش‌ها برای ایجاد صلح در یمن  بحث و تبادل نظر کند. 

بر اساس بیانیه دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا،  «لندر کینگ» در سفر به عربستان و عمان جلساتی را با مقامات ارشد این کشورها برگزار خواهد کرد و آن‌ها را با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در میان خواهد گذاشت. 

بر اساس این بیانیه، محور مذاکرات نماینده ویژه آمریکا در این دیدارها بر حصول اطمینان از تحویل منظم و بلامانع کالاهای اساسی و کمک‌های بشردوستانه در سراسر یمن، ترویج آتش بس دائمی از طریق یک روند سیاسی متمرکز خواهد بود. 

یک روز قبل نیز «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مسقط با «محمد عبدالسلام» سخنگوی گروه انصار الله دیدار کرد و در تاکید کرد که موضع تهران دست یابی به یک راه حل سیاسی تنها راه حل بحران یمن است و از آتش بس و فعال شدن مذاکرات یمنی‌ها حمایت کرد. 

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است. 

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید