گیلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با با ابراز نگرانی از به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای ایران گفت: بازگشت به این توافق‌نامه بد و اشتباه است. 

 مذاکرات هسته‌ای منجر به توافقی جدید خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گیلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت مذاکرات در حال انجام بین آمریکا و ایران در چند هفته آینده، منجر به توافقی جدید بین دو طرف خواهد شد.

گیلعاد اردان گفت: من با کما تاسف باید بگویم در حالی که آمریکا از مشکلات مذاکرات با ایران برای ما گفت اما الان در اسرائیل برآورد همه این است که طرفین در هفته‌های اخیر به تفاهم می‌رسند.

او در ادامه مدعی شد: ایران و آمریکا ممکن است درباره چگونگی برداشته شدن بسیاری از تحریم‌ها و چگونگی پای‌بندی دو طرف به این توافق در حال رایزنی باشند اما ایرانی‌ها نشان دادند که مایلند این توافق صورت بگیرد. ما معتقدیم که بازگشت به این توافق‌نامه بد و اشتباه است. 

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در ملاقات با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با ابراز نگرانی از به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای ایران گفت: اسرائیل هیچ علاقه‌ای ندارد توافق نامه‌ای با ایران به امضا برسد که به غنی‌سازی اورانیوم ازسوی او مشروعیت می‌بخشد.

گیلعاد اردان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی علی‌رغم اختلاف نظر بین کشورها درباره ایران همچنان علاقمند به گسترش همکاری‌ها با واشنگتن در زمینه‌های مختلف است.

او مدعی شد: اسرائیل دست از مبارزه با آرمان‌های هسته‌ای ایران برنمی‌دارد. آمریکا با بازگشت به این توافق می‌تواند ائتلافی بین‌المللی را تشکیل دهد که ایران را تحت فشار قرار دهد چراکه اگر جامعه بین‌المللی تحریم‌ها را از دست بدهد و به توافق برگردد ایرانی‌ها حاضر نیستند در آینده درباره توافقات دیگر بحث کنند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی اعلام کرد که با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار و درباره احیای برجام رایزنی کرده‌اند.

گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی ‌در وین ادامه دارد. دیروز دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد.

دیروز همچنین نشست‌هایی به صورت دو و چندجانبه میان روسای هیئت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شد. قرار است گزارش کارگروه‌های کارشناسی به کمیسیون مشترک ارائه شود و در صورت نیاز کمیسیون بار دیگر تشکیل جلسه دهد.
انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید