پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مصرف برخی از موادغذایی قبل از خواب برای سلامت بدن و آرامش شما مضر هستند.

خوردن این غذاها قبل از خواب خطرناک است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بعضی از غذاها و خوراکی‌ها وجود دارند که ما آن‌ها را دوست داریم و مفید و مغذی هستند، اما اگر آن‌ها را درست قبل از خواب بخوریم، ممکن است نتیجه عکس داشته باشند.

خوردن بعضی از انواع مواد غذایی خیلی نزدیک به زمان خواب می‌تواند خواب ما را دشوار کند، زیرا این غذاها می‌توانند در شب عامل دل درد یا سوء هاضمه و در نتیجه باعث بی خوابی ما شوند و از خواب آرام در ساعات شب جلوگیری کنند.

معمولاً پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند هنگام شام از مصرف غذاهای چرب پرهیز و در اوایل شب یعنی حدود ۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب به یک میان وعده بسنده کنید.

خوردن غذاهای چرب، پنیر و مواد سرخ کردنی در وعده شام می‌تواند منجر به سوءهاضمه شود و از خواب راحت شما جلوگیری کند.

غذاهایی که بهتر است قبل از خواب  آنها را مصرف نکنید

۱) غذاهای پر آب
سعی کنید از مصرف غذاهایی که آب زیادی دارند مانند کرفس، هندوانه و خیار قبل از خواب پرهیز کنید. خوردن این غذاها در نزدیکی زمان خواب به معنای خوابیدن با مثانه پر است و می تواند باعث بیدار شدن شما برای رفتن به دستشویی در نیمه شب شود.

۲) غذای تند
خوردن غذاهای پرادویه درست قبل از خواب می‌تواند منجر به سوءهاضمه و تحریک و سوزش معده شود. کپسایسین ترکیبی که در غذاهای پرادویه وجود دارد و ممکن است دمای بدن شما را افزایش دهد و خواب شما را مختل کند.

۳) موز
از خوردن موز در شب خودداری کنید، زیرا موز دارای مقدار زیادی پتاسیم است که برای سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست مفید است، اما خوردن این میوه در وعده شام ​​یا بعد از آن ممکن است منجر به تشکیل مخاط و سوء هاضمه شود.

۴) سیب
پکتین، نوعی فیبر موجود در سیب است و به کنترل سطح قند خون و کلسترول کمک می‌کند اما هضم آن در شب دشوار است و در نتیجه می‌تواند منجر به سوزش معده شود. متخصصان تغذیه همچنین توصیه می‌کنند از خوردن این میوه در وعده شام ​​خودداری کنید.

۵) کلم بروکلی و گل کلم
کلم بروکلی و گل کلم سبزیجاتی پر از ویتامین هستند، اما حاوی مقدار زیادی فیبر نامحلول هستند که هضم آن‌ها طولانی‌تر می‌شود و خوردن این سبزیجات قبل از خواب به این معنی است که بدن شما برای هضم آن‌ها در حین خواب به کار خود ادامه دهد و این فرآیند از خواب راحت شما جلوگیری می‌کند.

۶) آجیل
آجیل‌هایی مانند بادام، پسته و گردو می‌توانند به حفظ فشار خون طبیعی کمک و سلامت قلب را تقویت کنند، اما از آنجا که سرشار از چربی و کالری هستند، این غذاهای مغذی در صورت مصرف بعد از شام منجر به افزایش وزن می‌شوند.

۷) شکلات تلخ
شکلات تلخ دارای آنتی اکسیدان زیادی است و به کاهش پیری و خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، اما حاوی کافئین و اسیدهای آمینه است که باعث بهبود هوشیاری می‌شود؛ بنابراین، خوردن شکلات تلخ نزدیک زمان خواب ممکن است شما را در تمام شب بیدار نگه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید