۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 55246735

ابراهیم زارع، مدیرکل توسعه بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فروش جوجه یک روزه بیش از چهار هزار تومان تخلف است.

تکلیف افزایش قیمت مرغ مشخص شد

 به گزارش سلام نو به نقل از مهر، ابراهیم زارع ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر، بیان کرد: قیمت مرغ یک روزه برای فروش به تولیدکنندگان تغییری نداشته و اگر اشخاصی اقدام به فروش جوجه یک روزه بیش از چهار هزار تومان کنند تخلف است.

وی تاکید کرد: برخی از افراد سود جو اقدام به فروش جوجه یک روزه به قیمت ٧ هزار تومان کرده‌اند که این مشکل عاملی خواهد شد که قیمت در آینده افزایش یابد اما با سیاست‌های که در نظر گرفته شده است امکان افزایش قیمت از این واحدها گرفته خواهد شد.

زارع یادآور شد: ازجمله وظایفی که برای جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است تولید مرغ و رساندن آن از طریق مرغداران به کشتارگاه‌ها است و دراین راستا اگر مرغداری تخلف کرد، دستگاه نظارتی باید با آن برخورد قانونی کند.

او در خصوص قیمت مصوب مرغ نیز تصریح کرد: بر اساس سی در نظر گرفته شده است قیمت مرغ از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافته است این در حالیست پس از انتقادهای صورت گرفته قیمت نهایی مرغ به ١٧ هزار و ١٠٠ تومان تقلیل یافت.

او بیان داشت: تولید مرغ زنده بر اساس آمار سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ و نیز جوجه ریزی در فروردین ماه سال جاری در برابر اسفند ماه سال گذشته افزایش داشته و باید اضافه کرد که اگر بازار ملتهب شد بازار رقابتی کامل می‌شود.

زارع تصریح کرد: پیشتر بالغ بر ۶ هزار و ۶٠٠ مرغدار در سطح کشور اقدام به جوجه ریزی می‌کردند اما با تلاش‌های صورت گرفته میزان جوجه ریزی در واحد سطح افزایش یافته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید