سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات موافقت خود را با برگزاری نشستی میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه اعلام کردند.

موافقت سنای آمریکا با برگزاری نشست بایدن و پوتین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه آکسیوس نوشت: به دنبال اقدام آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه به خاطر مداخله در انتخابات، حملات سایبری و بسیج نظامی در مرز اوکراین و همچنین اقدام جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در خطاب کردن ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش به عنوان "قاتل"، موضوع آغاز بحث‌ برانگیز روابط بایدن-پوتین منتفی است.   

"مارکو روبیو"، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا گفت: این اتفاق باید بیفتد. مهم نیست که چه تردیدها و نگرانی‌هایی نسبت به پوتین داریم، او مجموعه‌ای از تسلیحات اتمی دارد. این موضوع به تنهایی بدان معناست که ما باید نوعی ارتباط و تعاون با او داشته باشیم.

"ریچارد بر"، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای شمالی گفت: من هیچ مشکلی درخصوص این موضوع نمی‌بینم.

"بن کاردین"، سناتور دموکرات از ایالت مریلند گفت: مادامی که موضوعاتی چون اوکراین و حملات سایبری در برنامه دیدار نشست قرار داشته باشند، این یک ایده خوب است.

"کریس مورفی"، سناتور دموکرات از ایالت کنتیکت گفت: من به بایدن اطمینان دارم که زمان مناسب را برای دیدار با پوتین به خوبی می‌داند.

به شدت انتظار می‌رود که بایدن در بازه زمانی پس از نشست گروه هفت که قرار است ماه ژوئن در انگلیس برگزار شود، با پوتین دیدار کند. این نخستین سفر برون مرزی بایدن از زمان روی کار آمدنش در ماه ژانویه محسوب می‌شود.

براساس گزارش‌ها، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد ماه آتی به کی‌یف سفر کند؛ سفری که احتمالا نشانه‌ای از حمایت آمریکا از اوکراین در آستانه دیدار بالقوه بایدن-پوتین خواهد بود.

کاخ سفید اخیرا اعلام کرده بود که بایدن پیشنهاد برگزاری این نشست را داده تا روی یک روابط "باثبات‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر" کار شود و از تنش‌های بیشتر اجتناب شود.

حبس الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس کرملین و ساخت خط لوله گازی "نورد استریم ۲" به اروپا به ضرورت برگزاری این نشست دامن زده‌اند.

با این حال برخی دیگر از سناتورهای آمریکا در این خصوص بسیار محتاط هستند.

"جیم ریش"، سناتور ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا گفت: ما قبلا هم این فیلم را دیده‌ایم و می‌دانیم که مذاکرات میان بایدن و پوتین چطور پیش خواهد رفت.

وی افزود: بایدن نباید به هیچ وعده‌ای که پوتین می‌دهد اعتماد کند و باید پیش از برگزاری این نشست تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال کند.

"جاش هالی"، سناتور جمهوری خواه از ایالت میزوری گفت: بایدن باید در جریان سفر به لندن و بروکسل متحدان اروپایی را تحت فشار بگذارد تا برای امنیت خودشان به ویژه در رابطه با روسیه بیشتر تلاش کنند. ما نمی‌توانیم به طور همزمان در برابر اقدامات خصمانه و تهاجمی روسیه و چین مقاومت کنیم.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید