بنابر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، نماینده ویژه این کشور در یمن امروز به منظور مذاکره با مقامات عربستان و عمان درباره جنگ یمن، به این کشورها سفر خواهد کرد.

سفر نماینده ویژه آمریکا در امور یمن به عربستان و عمان

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: بر اساس این گزارش "تیم لندرکینگ" قرار است امروز به عربستان و عمان سفر کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، هدف این سفر مذاکره با مقامات این دو کشور در مورد اقدامات برای پایان دادن به جنگ یمن است.

از جمله محورهای مذاکره این مقام آمریکایی در عربستان و عمان، تضمین انتقال کالاها و کمک های بشردوستانه به یمن، تلاش برای برقراری آتش‌بس پایدار و ترغیب طرفهای درگیر به فرایند سیاسی خواهد بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از زمان آغاز فعالیتش در سمت ریاست جمهوری این کشور، مسئله یمن را یکی از اولویت های کاری خود قرار داد و "تیم لندرکینگ " را برای کمک به اقدامات متوقف شده سازمان ملل با هدف پایان دادن به جنگ یمن منصوب کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید