طبق یافته جدید محققان، مصرف قهوه می‌تواند توانایی یادگیری و تمرکز و همچنین پردازش و ذخیره خاطرات را افزایش دهد.

افزایش قدرت یادگیری و تمرکز با مصرف این نوشیدنی

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، اگر شما اهل نوشیدن قهوه هستید، احتمالاً موافقید که هیچ چیز بهتر از یک فنجان گرم قهوه پس از بیدار شدن از خواب نیست. اکنون، یک مطالعه جدید مهیج فعالیت مغز را کنترل کرده است تا دریابد که قهوه از طریق روش‌هایی که هرگز به این دقت بررسی نشده است، بر اتصال مغز تأثیر می‌گذارد.

نونو سوزا، رییس دانشکده پزشکی دانشگاه مینهو پرتغال، رهبری این مطالعه را برعهده داشت که توسط موسسه اطلاعات علمی قهوه حمایت مالی شد و به تازگی در مجله روانپزشکی مولکولی منتشر شد.

سوزا و تیم تحقیقاتی وی از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی یا fMRI برای کنترل جریان خون مغز و فعال شدن نورون در میان گروهی از افراد قهوه خور در مقایسه با گروهی از افراد غیر قهوه خور در سه حالت استراحت، انجام یک کار و روزمره فقط استفاده کردند.

سوزا در این تحقیق می‌نویسد: "این اولین باری است که تاثیری که نوشیدن مرتب قهوه بر روی شبکه مغزی ما می‌گذارد [با]این سطح از جزئیات بررسی می‌شود. "

در نتیجه این پژوهش، سوزا و تیمش کشف کردند که در واقع بین نوشیدن قهوه و الگوی ارتباط موثرتر و مفیدتر با توجه به کنترل و هوشیاری حرکتی، ارتباط وجود دارد. به عبارت دیگر، اگر بعد از نوشیدن قهوه صبحگاهی احساس هوشیاری بیشتری می‌کنید، این مطالعه تأیید کرده است که واقعا این نوشیدنی بر مغز شما تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، محققان دریافتند فعالیت پویایی در چندین منطقه از مغز وجود دارد که نشان می‌دهد قهوه می‌تواند توانایی یادگیری و تمرکز و همچنین پردازش و ذخیره خاطرات را افزایش دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید