عفونت گوش، از امراض شایعی است که افراد بنا به دلایل مختلفی گاهاً در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند، اما جالب است بدانید که در میان همه گزینه‌ها، سیر یکی از بهترین انتخاب ها جهت درمان عفونت گوش و مشکلات مربوط به آن است.

درمان عفونت گوش و سرفه با این گیاه

به گزارش سلام نو به نقل از بهداشت نیوز، این درد می تواند به صورت ضربانی باشد یا تیز و سوزاننده. اگر با عفونت گوش آشنا باشید، می دانید که تحمل آن چقدر سخت است.

عفونت گوش معمولا به خاطر تجمع باکتری ها یا ویروس ها در گوش میانی اتفاق می افتد و در کودکان بیشتر از افراد بالغ، شایع است. برخی عوامل که می توانند عفونت گوش را بدتر کنند، عبارتند از آلرژی غذایی، کمبود مواد مغذی، عفونت در دستگاه تنفسی و انباشت موم گوش.

نشانه های عفونت گوش علاوه بر تجربه درد در گوش ها شامل حالت تهوع، سردرد و درد در بالاتنه به همراه تب است. برخی افراد همچنین با خوابیدن مشکل پیدا می کنند.

با این که در صورت شدید بودن مشکل توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید، اما چند درمان خانگی نیز وجود دارد که می توانند به التیام یا کاهش التهاب و درد حاصل از عفونت گوش کمک کنند.

در میان همه گزینه ها، سیر یکی از بهترین انتخاب ها جهت درمان عفونت گوش و مشکلات مربوط به آن است. سیر، چگونه می تواند به التیام عفونت گوش کمک کند؟

همه ما از خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی سیر با خبر هستیم. شکی نیست که این حبه با بوی تند خود، یکی از شگفتی های غذایی است. این ترکیبات موجود در سیر به از بین بردن باکتری های عامل عفونت کمک می کند و درد و التهاب را کاهش می دهد.

جدای این خواص، سیر سرشار از آسیلین است که علیه باکتری ها و ویروس های عامل عفونت کار می کند. همچنین، سیر حاوی مقداری ترکیبات معطر است که به صورت طبیعی ضد عفونی کننده هستند. این ترکیبات می توانند به پوست و بافت اطراف پرده گوش، جذب شوند.

راه های بسیاری وجود دارند که می توانید با هر کدام عفونت گوش را بهبود ببخشید، اما روشی که معجزه کرده، این است:

یک حبه سیر بردارید و پوست آن را بکنید. مطمئن شوید که تمیز است. آن را در سوراخ گوشتان قرار دهید. وقتی یک حبه سیر انتخاب می کنید، ابتدا اندازه آن را بررسی کنید. درد و التهاب در عرض چند دقیقه از بین می رود، اما توصیه می شود که بگذارید یک شب داخل گوش بماند. پخش شدن گرما را داخل گوش خود حس می کنید.

همچنین، سیر جهت تسکین سرفه مداوم مورد استفاده قرار می گیرید. با این روش می توانید با سیر برای خود، شربت ضد سرفه درست کنید:

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل (ترجیحا عسل طبیعی) و یک حبه سیر بردارید. سیر را پوست بگیرید و به برش های نازک تقسیم کنید. هر دو را داخل مخلوط کن قرار دهید و ترکیب کنید. کاسه را با یک بشقاب یا فویل آلومینیومی بپوشانید. یک شب بگذارید در دمای اتاق بماند.

صبح روز بعد، از این ترکیب بخورید و هر دو ساعت یک بار از آن میل کنید. این روش جهت درمان سرفه و سرماخوردگی بسیار تأثیرگذار است.

توجه: این موضوع، تنها جنبه آموزشی دارد. از این رو، توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شود و نباید آن را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید