بسیاری از افرادی با افزایش سن احساس درد در پای خود می‌کنند و به اشتباه معتقدند که این دردها طبیعی است در حالی که این دردها می تواند عوارض خطرناکی داشته باشد.

علائمی در پاها که نشانه مرگ خاموش است!

 به گزارش سلام نو به نقل از اسپوتنیک، به گفته متخصصان نبود درد از عوامل بسیار مهمی است که می تواند احتمال خطر گسترش بیماری در بدن انسان را افزایش دهد.

برخی، بیماری‌هایی را که درد آن‌ها به طور مستقیم احساس نمی‌شود "مرگ خاموش" می‌نامند، زیرا وقتی شخصی آن‌ها را کشف می‌کند، در بیشتر موارد، بیماری در یک وضعیت بسیار پیشرفته است.

از جمله بیماری‌هایی که پزشکان نسبت به آن هشدار می‌دهند کلسترول بالا بوده که از جمله بیماری‌های خاموش است و علائم آن پس از پیشرفت شرایط در بدن ظاهر می‌شود.

کلسترول یکی از مواد چربی در خون است، اما افزایش مداوم آن به دلیل احتمال گرفتگی رگ‌های خونی، خطر عوارض تهدید کننده زندگی را بسیار افزایش می‌دهد.

طبق گزارش دانشکده پزشکی هاروارد، وقتی کلسترول مضر "LDL" از خون به دیواره شریانی منتقل می‌شود، باعث پیشرفت بیماری شریانی محیطی یا "تصلب شرایین" می‌شود.

خطر این بیماری این است که مبتلایان عوارض جانبی یا علائم هشدار دهنده‌ای را تجربه نمی‌کنند، اما این اختلال خطرناک ممکن است از طریق علائم قابل شناسایی در پاها نیز ظاهر شود.

از جمله علائم شایع درد پا در شب است و در ابتدای آسیب می‌توان با تغییر وضعیت اندام‌ها یا حرکت دادن بدن این درد را کاهش داد، اما با پیشرفت بیماری درد دائمی شده و تا قسمت دیگر گسترش می‌یابد.

دانشگاه هاروارد چندین علائم هشدار دهنده برای این بیماری خاموش منتشر کرده است که کسانی که به این علائم را ملاحظه کردند باید سطح کلسترول خون خود را بررسی کنند:

احساس سرما در پایین ساق یک یا هر دو پا

ظهور رنگ‌های عجیب و غریب روی پا

از دست دادن یا تأخیر در رشد مو در ساق و پا

رشد آهسته ناخن‌های پا

ظهور سفیدی و لنگش عجیب روی پوست پا

متخصصان می‌گویند بسیاری از افرادی که با افزایش سن احساس درد در پای خود می‌کنند، به اشتباه معتقدند که این دردها فقط نشانه افزایش سن است، اما دانشمندان اطمینان می‌دهند فردی که به طور کلی از سلامتی خوبی برخوردار است، نباید از درد در پاها رنج ببرد.

متخصصان هاروارد توصیه می‌کنند: "اگر در طول فعالیت بدنی و ورزش از درد مکرر پا رنج می‌برید، حتماً به یک درمانگر مراجعه کنید. "

برای پایین آوردن سطح کلسترول بالا، دانشمندان علاوه بر تحرک و ورزش، کاهش وعده‌های غذایی حاوی چربی‌های اشباع و خوردن بیشتر غذاهای حاوی فیبر محلول را نیز توصیه می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقدم IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 1
    سلام ممنون ازمطالب خوبتان خواهش دارم بفرمایید در صورت داشتن علائم به کدام پزشک متخصص باید رجوع کرد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید