جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا گفت: در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی که تهدیدی جدی علیه امنیت ما و دنیا هستند با متحدانمان همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا از طریق دیپلماسی و بازدارندگی قوی به تهدیدهای ناشی از این کشورها بپردازیم.

در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران با متحدانمان همکاری نزدیکی خواهیم داشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جو بایدن پنجشنبه در اولین سخنرانی خود در کنگره افزود: در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی که تهدیدی جدی علیه امنیت ما و دنیا هستند با متحدانمان همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا از طریق دیپلماسی و بازدارندگی قوی به تهدیدهای ناشی از این کشورها بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به جنگ در افغانستان اشاره کرد و گفت: پس از ۲۰ سال شجاعت و جانفشانی آمریکایی‌ها اکنون زمان آن است که نیروهایمان را به خانه بازگردانیم.

بایدن افزود: اشتباه نکنید. پس از ۲۰۰۱، تهدیدهای تروریستی فراتر از افغانستان گسترش یافته است و همچنان در مقابل تهدیدها علیه آمریکا هوشیار هستیم.  

وی تصریح کرد: القاعده و داعش در یمن، سوریه، سومالی و نقاط دیگری در آفریقا، خاورمیانه و فراتر از آن هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص چین نیز اظهار داشت: ما در رقابت با چین و سایر کشورها برای پیروزی در قرن بیست و یکم هستیم. چین و دیگر کشورها بسرعت در حال نزدیک شدن هستند.

بایدن همچنین افزود: در رابطه با روسیه باید بگویم، به رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین بروشنی گفته ام که ما خواهان افزایش تنش نیستیم اما اقدامات آنها تبعاتی دارد.

وی گفت: من بطور مستقیم و متناسب به دخالت روسیه در انتخاباتمان و حملات سایبری آنها علیه دولت و شرکت هایمان پاسخ داده ام. آنها این دو کار را انجام دادند و من به آنها پاسخ دادم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید