میخائیل اولیانوف،نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که گروه کارشناسی سوم برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها برای اولین بار در وین تشکیل جلسه داد.

جلسه گروه ترتیبات اجرایی احیای برجام برای اولین بار

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا،  رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام اعلام کرد که گروه کارشناسی سوم برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام امروز (چهارشنبه) برای اولین بار در وین تشکیل جلسه داد.

«میخائیل اولیانوف» سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز چهارشنبه در توئیتی نوشت که مذاکرات وین در خصوص برجام جریان دارد. کارشناسان در دو گروه لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای سرگرم رایزنی درباره اقدامات لازم از سوی واشنگتن و تهران برای احیای برجام هستند.

به گفته او، گروه سوم هم در خصوص ترتیبات عملی برای اجرای (برجام) امروز برای اولین بار ملاقات کردند.

دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام دیروز با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد. در این جلسه حاضرین تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد.

همچنین تصمیم گرفته شد که گروه سوم با نام «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

پیشتر «میخائیل اولیانوف» گفته بود که محتوای مذاکرات امروز ثابت کرد که اعضا در مورد احیای نسخه اصلی توافق هسته ای ایران متحد هستند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی نیز فضای کلی نشست را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: فکر می‌کنیم که در روند درستی قرار داریم، با این حال هنوز هم چالش‌ها و جزییات سختی وجود دارد.

وی تصریح کرد:‌ ما یک اصل داریم؛ هم تعجیل نداریم و شتاب‌زدگی نمی‌کنیم و هم اجازه نمی‌دهیم بحث‌ها فرسایشی شود.

پیش از برگزاری جلسه دیروز روسای هیات‌های ایران، روسیه و چین در نشستی سه جانبه درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران، خواستار لغو یکجای تحریم‌های آمریکا به عنوان یک شرط ضروری برای بازگشت به برجام شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید