۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 55246430

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه سلطنت عمان بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران - مسقط تاکید کرد.

دیدار ظریف با وزیر خارجه عمان

به گزارش  سلام نو به نقل از ایلنا، محمد جواد ظریف که در چارچوب سفر به کشورهای منطقه به عمان سفر کرده است با بدر بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و در خصوص  روابط دوجانبه و تحولات منطقه به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

محمد جواد ظریف در این دیدار با مرور بر موضوعات مهم روابط دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مسائل منطقه از تلاش سلطنت عمان در ایفای نقش مثبت در موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

ظریف با ابراز خرسندی از روند مثبت به وجود آمده در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید و با توجه به برگزاری دور نوزدهم این کمیسیون در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در این حوزه با مکانیسم‌های مورد توافق برای حصول به سطح مطلوب‌تری از همکاری‌های اقتصادی و تجاری از تحرک مطلوب‌تری برخوردار شود.

بدر بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف، گسترش همکاری‌های دو کشور را خواستار شد.

همکاری در حوزه‌های حمل و نقل و ترانزیت، در سطوح دو جانبه و چند جانبه، همکاری های قضایی، استرداد مجرمین و تبادل زندانیان از دیگر موضوعات مورد گفت وگوی دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید