آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از همکاری کشورش با چین برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و تولید واکسن های کووید – ۱۹ استقبال کرد.

همکاری آلمان و چین برای ساخت واکسن کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه خواهان همکاری کشورش با چین برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و حتی همکاری گسترده تر برای تولید واکسن های کووید – ۱۹ شد.

مرکل در سخنان آغازین در مذاکرات مجازی با لی ککیانگ همتای چینی خود گفت که دو کشور باید آشکار و شفاف در باره تولید ساخت واکسن کرونا سخن بگویند و در صورت امکان به صورت دو جانبه واکسن های ساخت طرف مقابل را زیر نظر سازمان بهداشت جهانی به رسمیت بشناسند.

وی افزود: ما تنها با کمک یکدیگر می توانیم این همه گیری را مهار و سرکوب کنیم و چین و آلمان می توانند نقش مهمی در این حوزه ایفا کنند.

شرکت واکسن سازی بیونتک آلمان روز چهارشنبه در باره به دست آوردن تائیدیه و مجوز دولت چین تا ژوئیه (تابستان) برای واکسن کووید ابراز امیدواری کرد که با همکاری فایزر تولید می شود.

وزارت امورخارجه چین اعلان کرد: لی در این نشست مجازی با پذیرش اختلاف نظر چین و آلمان دیدگاه های در باره برخی موضوعات، از برلین خواست به منافع گروهی پکن احترام بگذارد، به صورت برابر با این کشور برخورد کند و در امور داخلی آن مداخله نکند.

مرکل در سخنان خود در اشاره اندکی به مسئله حقوق بشر گفت که ۲ کشور اختلاف نظرهایی به ویژه در مورد هنگ کنگ دارند و افزود: وزیران دادگستری آلمان و چین باید به صورت عمیق این موضوع را بررسی کنند.

صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه این آخرین مذاکرات دولت او با طرف چینی خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات پس از پایان دوره ریاست او نیز ادامه یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید