۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: 55246424

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا در واکنش به شایعه شیوع کرونای هندی در استان یزد گفت: تاکنون گزارشی از ابتلا به کرونای هندی در این استان گزارش نشده است.

کرونای هندی وارد استان یزد شده است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علی صالحی در پی انتشار خبری مبنی بر شیوع کرونای هندی در یزد اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان استان در این مدت برای مقابله با بیماری کرونا و حتی در زمینه واکسیناسیون کرونا خوش درخشیدند که جای قدردانی دارد.

 وی با اشاره به شرایط مناسب استان در مقایسه با سایر استان ها در کنترل کرونا و رسیدن به پایداری نسبی افزود: خوشبختانه تا امروز گزارشی از ابتلابه کرونای هندی گزارش نشده اما باید کاملا هوشیار و مراقب باشیم که این ویروس جدید به استان سرایت نکند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا با بیان این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم ساده انگاری از سوی شهروندان در کاهش آمار مبتلایان نقش بسزایی دارد ادامه داد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح خوبی قرار دارد، اما اگر نسبت به این موضوع بی‌توجهی شود مجددا با پیک کرونا مواجه خواهیم شد.

صالحی با بیان این‌که در حال حاضر یکی از نگرانی های مسئولان شیوع ویروس جهش یافته کرونا با عنوان کرونای هندی است تصریح کرد: قدرت سرایت کرونای هندی چندین برابر از کرونای چینی بیشتر است و آنگونه که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده تشخیص آن با آزمایش‌های مکرر و به سختی میسر است. 

وی با اشاره به این‌که استفاده از ماسک در همه مکان‌ها و در مکان‌های سر بسته استفاده از دو ماسک، پرهیز از تجمع و مهمانی‌ها از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از کرونای هندی است اظهار کرد: در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مقرر شد تا تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود اتباع هندی و پاکستانی به استان از طریق راه های زمینی و هوایی در نظر گرفته شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان یزد عنوان کرد: همچنین مقرر شده با توجه به اینکه عمده مسافران مرزهای شرقی کشور از سمت مهریز وارد استان می شوند یک اکیپ کنترل، در ایستگاه شهید مدنی مستقر شوند تا نسبت به بازگرداندن افراد یا اعمال قرنطینه موارد مشکوک به کرونا اقدام کنند.

صالحی با اشاره به صنعتی بودن استان و ضرورت مراقبت جدی بر مشاغل مرتبط با نیروهای اتباع خارجی خاطرنشان کرد: از طریق رایزنی سازمان صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز بهداشت با کارخانه هایی که دارای سرمایه گذار هندی بوده و کارگران هندی در آن جا مشغول به فعالیت هستند، از ارائه مرخصی جهت سفر به کشور هند خودداری شود و از طرفی افراد سفر کرده تا زمان برطرف شدن تهدیدها، به کشور بازنگردند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا در خصوص برگزاری مراسم شب قدر نیز گفت: مراسم شب های قدر در استان یزد مطابق مصوبه ستاد ملی؛ در فضای باز، با حداقل افراد و به مدت دو ساعت برگزار می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید