دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور گفت: افرادی که در خودرو شخصی و تنها هستند نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

استفاده از ماسک در خودروی شخصی لازم است؟

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا ، آمیتیس رمضانی دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور در مورد موج چهارم کرونا و چگونگی الگوی شیوع این ویروس در گروه‌های سنی مختلف با برنامه «گفتگوی علمی» مصاحبه کرد.

جولان کرونای انگلیسی در ایران

رمضانی با بیان اینکه ویروس غالب در جامعه ما ویروس جهش یافته انگلیسی است گفت: این ویروس سرایت و کُشندگی بیشتری دارد و از نظر سیر بیماری نیز متفاوت است به این معنا که بیماران، زودتر بدحال می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ویروی از نظر سایز و اندازه تغییری نکرده گفت: زمانی که تغییرات جهشی در این ویروس ایجاد می‌شود توانایی‌های ویروس هم افزایش پیدا می‌کند و دلیل توصیه ما به دو ماسک هم این است که یک ماسک صورت را کامل و از گوشه‌ها نمی‌پوشاند.

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور اظهارکرد: دلیل پیک چهارم و افزایش روند بستری‌های امروز ناشی از بازگشایی‌ها از بهمن ماه و خریدها و رفت و آمدهای زیاد مردم در اسفندماه سال گذشته و بعد هم سفرهای نوروزی و دورهمی‌های کامل است و البته ما هنوز به پیک کامل نرسیده‌ایم.

رمضانی گفت: مردم تصور کردند که بازگشایی‌ها به معنای از بین رفتن این ویروس است درصورتیکه هیچ تغییری ایجاد نشده بود و فقط تعداد گردش ویروس کمتر شده بود.

وی به مردم توصیه کرد که حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند و در تجمع‌ها و مکان‌های پرازدحام شرکت نداشته باشند.

باید رفت و آمدها را کنترل کنیم

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور توزیع بسته‌های معیشتی بین اقشار کم درآمد و اعمال قوانین سختگیرانه در ترددها را از مسئولان خواستارشد و گفت: ما باید رفت و آمدها را کنترل کنیم تا حداقل تلفات کمتری داشته باشیم و شیب را کاهش دهیم.

رمضانی درمورد تغییر رفتار ویروس کرونا با بیان اینکه طیف سنی مبتلایان تغییر کرده اظهارکرد: تا چد ماه قبل، بچه‌ها و افراد جوان تر علائم خفیف و کمتری داشتند و خیلی راحت تر بهبود پیدا می‌کردند اما متاسفانه در پیک چهارم جوانان و بچه‌ها در کنار افراد مسن مبتلا شده و جزو گروه‌های مبتلا قرار گرفته‌اند.

تا واکسیناسیون کرونا باید مراقب سلامت تان باشید

وی افزود: تا زمانی که واکسیناسیون شروع شود و به مرحله عمومی برسد باید از خودمان محافظت کنیم البته این به معنای این نیست که مردم خیلی نگران شوند اما باید سعی کنند این مسئله را به خوبی مدیریت کنند چراکه ممکن است تا یک سال آینده هم درگیر این بیماری باشیم.

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور با بیان اینکه نیازی به استفاده از ماسک در داخل خودرو نیست گفت: افرادی که در خودروی شخصی و تنها هستند نیازی به استفاده از ماسک ندارد و اتفاقا باید هوای مناسب در ماشین تبادل شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید