دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از گفت و گوی ولادیمیر پوتین با ولادیمیر زلنسکی درباره مناقشه دونباس استقبال نکرد.

مخالفت کرملین با پیشنهاد زلنسکی برای دیدار با پوتین

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا، پسکوف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مورد پیشنهاد زلنسکی برای دیدار با پوتین در واتیکان گفت: من نمی دانم که آیا رئیس جمهوری روسیه برای دیدار با زلنسکی آماده است که به کشور دیگری برود یا خیر.

 ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که قبلا پیشنهاد کرده بود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در منطقه دونباس دیدار کند امروز اعلام کرد که آماده است با همتای روسی خود در واتیکان ملاقات و مذاکره کند.

 زلنسکی در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» که روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد، گفت: واتیکان مکان ایده آلی برای گفت و گو درباره صلح است. 

وی افزود: علاوه بر آن واتیکان به گونه ای رفتار می کند که طرف ذینفع در مناقشه اوکراین محسوب نمی شود و منافع نظامی، سیاسی یا اقتصادی (در این مساله) ندارد. 

 پسکوف در ادامه سخنان خود گفت: در زمان حاضر بر این باوریم که باتوجه به سخنان رئیس جمهوری روسیه که خاطرنشان کرد روسیه طرف مناقشه دونباس نیست، نیازی به گفت و گو با ما (طرف روسی) درباره صلح در دونباس وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما در این زمینه در چارچوب گروه چهار نورماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) گفت و گو می کنیم.

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه یادآوری کرد که پوتین گفته است که آماده است در مورد روابط دوجانبه روسیه و اوکراین با زلنسکی در پوتین دیدار کند.

مقامهای روس بارها اعلام کرده اند که روسیه طرف مناقشه در دونباس نیست و کی یف باید با جمهوریهای خودخوانده دونتسک و لوگانسک مسائل مورد اختلاف را حل و فصل کند. 

تنش‌ها در دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از ماه گذشته اوج گرفته است.

زلنسکی به تازگی طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ گفت که تنها با ورود اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌توان به درگیری در دونباس پایان داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید