۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 55246237

استاندار بوشهر گفت: ۱۹ نفر تبعه هندوستان از طریق شناوری وارد بندرعباس شده و از آنجا به شیراز و بوشهر سفر کرده‌اند.

آیا کرونای هندی در کشور پخش شده است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، استاندار بوشهر گفت: ۱۹ نفر تبعه هندوستان در قالب دو گروه ۸ و ۱۱ نفره روز یکشنبه وارد استان شده‌اند که تست کرونای ۸ نفر از آنها مثبت است.

این درحالی است که گفته می‌شوند این مسافران از طریق شناوری وارد بندرعباس شده و از آنجا به شیراز و بوشهر سفر کرده‌اند. از این رو کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه معتقدند درصورتی که این افراد به نوع جهش یافته ویروس هندی مبتلا باشند قدرت سرایت ویروس هندی آنچنان بالاست که براساس مدل‌های انتقال ویروس احتمالا گروه زیادی را به ویروس هندی مبتلا و روانه سایر نقاط کشور کرده‌اند و بهترین راهکار اینجاست که با شناسایی مسافران آن پرواز بخصوص و انجام تست‌های مشخص و همچنین هرفردی که در طول مسیر با کارگران هندی ارتباط داشته به سرعت مانع از گسترش احتمالی ویروس هندی در کشورمان باشیم.

این افراد همچنین تاکید دارند، با توجه به تایید رسمی ورود ویروس جهش یافته آفریقایی و احتمال ورود ویروس هندی به ایران بهترین راهکار افزایش محدودیت‌ها در مناطق احتمالی آلودگی است چون درصورتی که این دو نوع ویروس با درنظر گرفتن عوارض کشنده آنها در کشور منتشر شود عواقب نگران کننده‌ای تجربه می‌شود و نظام بهداشت و درمان ایران احتمالا قابلیت کنترل شرایط را نخواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید