۲۲۰ تن از نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، در نامه‌ای به جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا از او خواستند مواضع سخت‌گیرانه‌ای در قبال ایران در پیش بگیرد.

نامه ۲۲۰ نماینده کنگره به بایدن برای تشدید مواضع علیه ایران

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از هیل نوشت: شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در اقدامی فراحزبی، با ارسال نامه ای به جو بایدن رئیس جمهور این کشور، از وی خواستند تا سیاست خود در قبال ایران را بر پایه (اتهام های) حقوق بشری استوار کند.

این نمایندگان که شمار آنها به ۲۲۰ نفر می رسد، در حمایت از قطعنامه پیشنهادی حزب جمهوریخواه، ایران را به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم متهم کردند.

آنها همچنین مدعی شدند که قطعنامه «اچ آر ۱۱۸» در حمایت از خواست مردم ایران برای برخورداری از کشوری سکولار، دموکراتیک و غیرهسته ای، ارائه شده است!

در رأس این اتهام زنی، «تام مک کلینتاک» نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا قرار دارد که مدعی شد این قطعنامه پیامی فوری را به دولت جو بایدن دموکرات در یکصدمین روز از ریاست جمهوری او ابلاغ می کند.

قرار است کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا یک جلسه عمومی در خصوص قطعنامه «اچ آر ۱۱۸» که ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن ماه) ارائه شده است، برگزار کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید