بورس تهران در آغاز معاملات امروز بازار سهام در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رشد ۲۸۱۰ واحدی شاخص کل همراه شد.

وضعیت آغاز معاملات بورس ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از شبستان، امروز (چهارشنبه ۸ اردیبهشت) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۲۸۱۰ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۵ هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با ۱۰۴۹، وبملت با ۱۰۳۴، فولاد با ۸۸۸، وتجارت با ۶۱۵، خودرو با ۲۲۶، وبصادر با ۲۱۹، خبهمن با ۲۰۱ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

صبح امروز نمادهای فملی - ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، خساپا – سایپا، وبملت - بانک ملت، وتجارت - بانک تجارت، برکت - گروه دارویی برکت، خودرو - ایران‌ خودرو و خگستر - گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

بنابراین گزارش امروز (چهارشنبه ۸ اردیبهشت) شاخص کل فرابورس با ریزش ۰.۳۰ واحدی در ارتفاع ۱۷ هزار و ۶۳۶ واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای کرمان - س. توسعه و عمران استان کرمان، شگویا - پتروشیمی تندگویان، مادیرا - صنایع ماشین های اداری ایران، ذوب - سهامی ذوب آهن اصفهان، بپیوند - برق و انرژی پیوندگستر پارس، پیزد - مجتمع صنایع لاستیک یزد و آریا - پلیمر آریا ساسول در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه ۶ اردیبهشت) رشد ۶۱۶۲ واحدی شاخص کل بورس در ابتدای معاملات این نماد را به ارتفاع یک میلیون و ۱۹۳ هزار واحدی رسید و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵ هزار و ۷۲۰ واحدی معادل ۱.۳۲ درصد به یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.

بنابراین گزارش روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۰۹۳ واحدی معادل ۱.۳۳ درصد به رقم ۳۱۲ هزار و ۹۰۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۶۹ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، عدد ۴۲۷ هزار و ۴۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۰ واحدی به رقم ۲۷۸ هزار و ۲۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۵۱۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۸۳۸ واحد کاهش به رقم ۸۷۶ هزار و ۴۸۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۸۰۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۴۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی، فولاد، شستا، فخور، وبملت، فارس و شپنا به ترتیب با ۲۰۹۹، ۱۷۷۶، ۷۸۰، ۳۸۷، ۳۱۰، ۲۸۶ و ۲۶۵ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای خساپا – سایپا، شپنا - پالایش نفت اصفهان، خودرو - ایران‌ خودرو، فملی - ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، خبهمن - گروه‌بهمن، برکت - گروه دارویی برکت و شتران - پالایش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

در پایان معاملات روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنوال(نورد آلومینیوم‌) با ۵.۷۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فایرا، فملی، شاراک، فولاد و فخوز بود. همچنین نماد معاملاتی غسالم (سالمین‌) با ۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فخاس، کروی، سفانو، شبهرن، سفارس و رمپنا قرار گرفتند. نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شستا، فخوز، وغدیر و شپنا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، اخابر و فخاس، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۳ هزار و ۶۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید