گروه‌های تجاری آلمانی از شرکت اپل برای تنظیمات جدید حریم خصوصی این شرکت در سیستم عامل iOS ۱۴.۵ شکایت کردند.

گروه‌های تجاری آلمان از شرکت اپل شکایت کردند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، صنایع رسانه‌ای، اینترنتی و تبلیغاتی آلمان روز دوشنبه شکایتی ضد انحصاری علیه شرکت اپل مطرح و ادعا کردند که تنظیمات جدید حریم خصوصی آیفون نشان دهنده سوء استفاده از بازار و نقض قانون رقابت است. این پرونده در حالی به دفتر کارتل فدرال آلمان ارائه شد که اپل تبلیغ جدیدی را برای شفافیت ارائه کرده که کاربران را ملزم به ردیابی برای تبلیغات می‌کند.

کنار زدن رقبا از سوی اپل

چندین انجمن تجاری در بیانیه مشترکی اعلام کردند: "در نتیجه این اقدامات یک طرفه، اپل در واقع تمام رقبا را از پردازش داده‌های مربوط به تجارت در اکوسیستم خود متوقف می‌کند. "

شاکیان این شکایت شامل گروه اصلی لابی انتشارات روزنامه آلمان و فدراسیون تبلیغات آن بودند.

در مقابل هم شرکت اپل ، استدلال آن‌ها را رد کرد و گفت که چارچوب جدید حریم خصوصی که در سیستم عامل iOS ۱۴ وجود دارد، حریم خصوصی شخصی را که به عنوان یک حق انسانی توصیف کرده و قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را به شدت تأیید می‌کند.

اپل در بیانیه‌ای گفت: "داده‌های کاربران به آن‌ها تعلق دارد و آن‌ها باید تصمیم بگیرند که داده‌های خود را با چه کسی به اشتراک بگذارند. با ارائه سیستم عامل iOS ۱۴، ما به کاربران این امکان را می‌دهیم که انتخاب کنند آیا می‌خواهند به برنامه‌ها اجازه دهند با پیوند دادن اطلاعات خود با داده‌های شخص ثالث برای تبلیغ، یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات آن‌ها با کارگزاران داده، آن‌ها را ردیابی کنند، یا خیر. "

اداره فدرال کارتل دریافت شکایت را تایید کرد و گفت که این پرونده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است یک شکایت مشابه ماه گذشته توسط تنظیم کننده رقابت فرانسه رد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید