در پی وقوع توفان شدید در ایالت آلابامای آمریکا و بروز خسارات سنگین، جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور آمریکا "وضعیت فاجعه" اعلام کرد.

اعلام «وضعیت فاجعه» در ایالت آلاباما از سوی بایدن

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای کاخ سفید نوشت: به دنبال وقوع توفان و گردباد شدید در آلاباما، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دستور داد تا کمک های فدرال به کمک ها و اقدامات ایالتی و محلی  در مناطقی توفان زده این ایالت افزوده شوند.

بدین ترتیب بودجه فدرال برای کمک به افرادی که در مناطق مختلف آلاباما خانه‌هایشان آسیب دیده، اختصاص می یابد که از جمله اسکان موقت، کمک به تعمیر منازل و ارائه وام برای جبران آسیب ها خواهد بود.

پیش از این گزارش شده بود که دستکم پنج تن در پی وزش گردبادهای شدید در آلابامای آمریکا جان باختند، شماری خانه تخریب و جریان برق در بخش هایی از این ایالت جنوبی قطع شد.

گزارش شده بود این توفان که سرعت ان در برخی مواقع به حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می رسید، پس از برجاگذاشتن آسیب ها و زیان های بسیار، به سوی ایالت جورجیا پیشروی می کند.

پیش‌بینی‌های هواشناسی در باره وقوع  شرایط جوی خطرناک، جاری شدن سیلاب های ناگهانی و گردبادهای احتمالی از شرق میسیسیپی تا غرب جورجیا و از تنسی تا کنتاکی هشدار داده است.

همزمان با اعلام وضع اضطراری در ۴۶ بخش ایالت آلاباما، درهای پناهگاه ها بر روی شهروندان گشوده شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید