ایلان ماسک کارآفرین میلیاردر و مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، اعلام کرده که هیچ کدام از بیت کوین‌هایم را نفروخته ام.

ایلان ماسک: بیت‌کوین‌هایم را نفروخته‌ام

به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، کارآفرین میلیاردر و مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در توییتر و در واکنش به اتهام مهندسی بازار رمزارزها، اعلام کرده که هیچ کدام از بیت کوین‌های خود را نفروخته است.

ماسک در واکنش به اتهامات یک شخصیت مطرح اینترنتی به نام «دیو پورتنوی» چنین حرفی را توییت کرده. پورتنوی در توییتی مدیرعامل تسلا را به سوءاستفاده از بازار بیت کوین متهم کرده بود و ماسک در پاسخ گفته که هیچ کدام از بیت کوین‌های خودش را نفروخته است.

به گفته پورتنوی، مدیرعامل تسلا با افزایش و کاهش قیمت بیت کوین سود کرده و با بیانیه‌های عمومی‌اش برای پشتیبانی از بازار رمزارزها، این بازار را مهندسی کرده است.

ماسک با رد چنین موضوعی، در پاسخ گفته که تسلا ۱۰ درصد از بیت کوین خود را فروخته:

«تسلا ۱۰ درصد از دارایی خود را فروخته تا نقدشوندگی بیت کوین را به عنوان جایگزینی برای پول نقد در ترازنامه ثابت کند. من هیچ کدام از بیت کوین‌هایم را نفروخته‌ام.»

ماسک: هیچ‌کدام از بیت‌کوین‌هایم را نفروخته‌ام

تسلا در سه ماهه اولیه ۲۰۲۱ بخشی از دارایی بیت کوین خود را فروخته و به درآمد ۲۷۲ میلیون دلاری دست پیدا کرده. در اوایل سال جاری میلادی این سازنده خودروهای الکتریکی از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در بازار بیت کوین خبر داد که باعث افزایش چشمگیر ارزش این رمزارز شد.

چندین هفته بعد این کمپانی از پذیرش بیت کوین به عنوان روشی برای خرید خودرو خبر داد و البته گفت رمزارزهای دریافتی را بجای اینکه به پول نقد تبدیل کند، به همان شکل ذخیره و نگه می‌دارد.

در حال حاضر نمی‌دانیم ایلان ماسک چه مقدار بیت کوین در اختیار دارد، اما توییت اخیرش نشان می‌دهد که تمایلی به فروش آن‌ها ندارد.

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده و حتی چند روز پیش قیمتش دوباره به زیر ۵۰ هزار دلار رسید. با این حال در ۲۴ ساعت گذشته رشد مناسبی را تجربه کرده و حالا با قیمتی نزدیک به ۵۳ هزار دلار در بازار معامله می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید