رییس عمومی اداره امنیت ملی افغانستان، از دستگیری ۴۰۷ نفر از اعضای گروه تروریستی داعش که اتباع ۱۴ کشور هستند، توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.

بازداشت بیش از ۴۰۰ عضو داعش در افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «احمدضیاء سراج» امروز سه شنبه طی یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که بازداشت شدگان شامل افرادی از پاکستان، ترکیه، اندونزی، الجزایر، بنگلادش، هند و مالدیو هستند.

وی افزود: ۶۰ درصد افراد بازداشت شده از کشور پاکستان هستند که در جرایم داخلی و خارجی دست دارند.

رئیس امنیت ملی افغانستان همچنین گفت: در یک حمله هوایی در استان قندهار یک فرمانده کلیدی طالبان به نام ملاعبدالرحیم مشهور به احمدصاحب که مسئول حملات انتحاری طالبان حوزه جنوب کشور و از فرماندهان مربوط به ملااخترمحمد منصور رهبر سابق طالبان بود، کشته شده است.

وی افزود: شدت حملات طالبان طی ماه های به منظور یافتن مکانی امن برای رهبران طالبان است که می خواهند از پاکستان به افغانستان انتقال داده شوند.

سراج خاطر نشان کرد: جنگ کنونی افغانستان جنگ منطقه و جهان است و گذاشتن تمامی مسئولیت برعهده نیروهای امنیتی افغانستان کار درستی نیست.

وی هشدار داد که اگر برای این چالش راه ‌حل اساسی جستجو نشود و کشورهای منطقه همکاری نکنند، در آینده همه کشورها با این تهدید مواجه خواهند شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید