۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 55245915

سعید نمکی وزیر بهداشت، از شناسایی سه مورد قطعی ابتلا به کرونای آفریقایی در کشور خبر داد.

کرونای آفریقایی به ایران رسید

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: متاسفانه دیشب گزارش پیدا کردیم که در یکی از استان های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقای جنوبی را در یک مجموعه پیدا کردیم.

وی گفت: این افراد تبعه هندی هستند که به ویروس مبتلا هستند، درحال رصد هستیم تا برایمان قطعی شود و موارد را به مردم اطلاع می دهیم.

وی افزود: در زمینه ویروس هندی هم صدای پایش را نزدیک تر کنار خودمان می شنویم. تمام تبعه هندی و پاکستانی را بررسی می‌کنیم و دیروز در یکی از شهرستان‌ها مواردی از هندی‌های مبتلا به کرونا را ارزیابی کردیم و امیدواریم که این افراد مبتلا به ویروس جهش یافته هندی نباشند.

نمکی گفت: این زنگ خطر به ما می‌گوید که باید فاصله‌ها را بیشتر کرده و پروتکل‌های بهداشتی را بهتر رعایت کنیم و اجازه ندهیم همکاران ما با این نفس‌های تنگ و خسته به دام جمع و جور کردن موج جدیدی با ویروس‌های جهش یافته جدید شوند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: نظام سلامت در اوج گرفتاری است و امیدواریم در این مرحله چوب سنگین بر گرده نظام سلامت با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد نکنیم. امیدواریم بعد از ویروس انگلیسی به دام شیوع گسترده ویروس آفریقای جنوبی نیفتیم. خیلی از واکسن‌ها روی این ویروس جواب نداده و اگر جواب بدهد، جواب مختصری است. نگذاریم به دام ویروس جهش یافته‌ای بیفتیم که واکسن‌ها هم روی آن اثری ندارند.

نمکی بیان کرد: با موج فراگیر ویروس جهش یافته کرونا به عنوان موج چهارم در سراسر کشور همکاران ما با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو شدند. متاسفانه مرگ‌های ناشی از بستری‌های زیادی که داشتیم رو به افزایش خواهد بود و در چند روز آینده روزهای سخت‌تری را از نظر دریافت خبر مرگ‌ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای مدیریت این موج، مراکز ۱۶ ساعته سرپایی را افزایش دادیم. همچنین درمان سرپایی را افزایش دادیم و توانستیم بار انبوه که سرریز آن به بیمارستان‌ها می‌رفت را کم کنیم. در روزهای آینده با ورودی کمتر بیمارستان‌ها و گذشت از این موج سنگین امیدواریم میزان مرگ و میرها که با تاخیر به نسبت بستری کاهش پیدا می‌کند را شاهد باشیم.

وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون گروه ۸۰ سال به بالا از امروز در کشور آغاز شد و امیدواریم بعد از آن بتوانیم واکسیناسیون گروه‌های دیگری را آغاز کنیم و تا خرداد ماه بتوانیم گروه‌های هدف پر ریسک را واکسینه کنیم.

وی بیان کرد: تولید واکسن داخلی به خوبی پیش می‌رود و دیروز در اصفهان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور را آغاز کرده و برکت نیز روز قبل اغاز شد و در آینده نزدیک مجموعه واکسن‌های داخلی به واکسیناسیون اضافه شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید