جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: ما به حمایت از افغانستان و مشورت‌دهی به دستگاه‌های امنیتی آن پس از خروج از این کشور پایبند هستیم.

به حمایت خود از افغانستان پس از خروج از این کشور ادامه می‌دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: عربستان شریک استراتژیک این کشور در منطقه خاورمیانه است.

وی درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهار کرد: ما به حمایت از افغانستان و مشورت‌دهی به دستگاه‌های امنیتی آن پس از خروج از این کشور پایبند هستیم.

کربی درباره بحران سومالی نیز تاکید کرد که واشنگتن با موگادیشو برای حمایت از توانمندی‌های نظامی این کشور در مقابله با جنبش تروریستی الشباب همکاری می‌کند.

پیشتر اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان آغاز خروج نیروهای خارجی و تحویل پایگاه‌های نظامی و تجهیزات به نیروهای افغان را اعلام کرد.

میلر اعلام کرد که در حال اجرای دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا با استناد به این اصل است که این جنگ طولانی دیگر از اولویت‌های آمریکا نیست.

این فرمانده آمریکایی که از سال ۲۰۱۸ فرماندهی نیروهای این کشور و نیروهای ناتو را در افغانستان بر عهده دارد، اظهار کرد: نیروهای خارجی همچنان مالکیت تجهیزات نظامی و قدرت دفاع از خود در عملیات خروج را به طور کامل خواهند داشت و از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت خواهند کرد.

بایدن پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای کشورش را تا قبل از ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج خواهد کرد.

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع جهت تامین امنیت خروج نیروهای ائتلاف ضد داعش از افغانستان، دو بمب‌افکن بی-۵۲ دیگر را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده و ماموریت ناو هواپیمابر یو.اس.اس ایرنهاور را در منطقه تمدید کرد.

کربی نیز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این ناو برای مدتی در منطقه باقی خواهد ماند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه احتمال داد، تجهیزات دیگری نیز برای عملیات لجستیک و بزرگ خروج حدودا ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی به همراه بیش از ۱۶ هزار بازنشسته غیرنظامی همراه با تجهیزاتشان منتقل شوند.

این خروج شامل نزدیک به ۷۰۰۰ نظامی عضو ناتو نیز خواهد بود که کار انتقال آنها و مهماتشان تا حد زیادی با ارتش آمریکا است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید