کباب فخزی از کباب‌های خوشمزه‌ای است که شاید خیلی از افراد نامش را نیز نشنیده باشند، در گزارش زیر طرز تهیه کباب فخزی را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه درست کردن کباب فخزی + مواد لازم

کباب فخزی یه کباب خوشمزه با گوشت مرغ و گوشت چرخ کرده هست، که خیلی خوشمزست، حتما توصیه می‌کنم امتحانش کنید.

مواد لازم

 ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
 ۳ عدد پیاز
 ۱/۲ عدد سینه مرغ
 به مقدار لازم ادویه (زعفران، آویشن، دارچین، پودر سیر، زردچوبه، فلفل سیاه، زنجبیل و نمک)
 به مقدار لازم آبلیمو
 به مقدار لازم آرد سوخاری

دستور تهیه

گوشت چرخ کرده رو با یه پیاز آب گرفته و زردچوبه و نمک و فلفل سیاه و دارچین و زعفران و پودرسیر و یکم ادویه‌ی کاری و آرد سوخاری مخلوط می‌کنیم و ورز میدیم و می‌ذاریم یخچال یک ساعت استراحت کنه.

سینه‌ی مرغ رو تیکه می‌کنیم و با یه پیاز و نمک و یکم آبلیمو (بدون آب) برای ده تا ۱۵ دقیقه می‌ذاریم روی گاز با شعله‌ی متوسط، تا آب بندازه. بعد آبش رو می‌ریزیم و گوشت رو می‌شوییم و با دست کامل ریش ریش می‌کنیم.

یه پیاز رو خلالیش کرده و سرخ می‌کنیم و وقتی یکم سبک شد مرغ ریش ریش شده رو بهش اضافه می‌کنیم و بهش زردچوبه، فلفل سیاه، آویشن و یکم زنجبیل می‌زنیم و اجازه میدیم با پیاز تفت بخورن و تقریبا سرخ شن. تموم که شد، می‌ذاریم کنار تا از حرارت بیفته.

گوشت چرخ کرده رو اندازه‌ی یه پرتقال متوسط برمی داریم و کف سینی طوری پهن می‌کنیم که مستطیلی شکل باشه. بعد از گوشت مرغ به درازا وسطش می‌ریزیم و دو طرف گوشت چرخکرده رو بهم میاریم تا بسته شه و اون قدر با دست جابه جا می‌کنیم تا کاملا یکدست شه و بسته بشه.

کف تابه رژیمی رو چرب می‌کنیم و گوشتا رو داخلش می‌چینیم و با برس یکم روغن روشون میمالیم و با حرارت ملایم اجازه میدیم پخته و هردو طرفشون سرخ بشن. / غذاپز

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید