چسب سیلیکون از مزایای فراوانی برخوردار است. این نوع چسب از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. به همین علت از آن می توان در مکان های مختلفی استفاده کرد. از مقاومت و استحکام بالایی در برابر فشار و دماهای بالا برخوردار است.

با یادگیری چه مواردی می توان از چسب های نوع سیلیکون استفاده کرد؟

چسب سیلیکون یکی از چسب های پلیمری بسیار محبوب به شمار می رود. چسب میتراپل نیز یکی دیگر از چسب های موجود در بازار است. این دو نوع چسب از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار هستند. چسب های نوع سیلیکون، چسب آکواریوم نیز نام دارند. دلیل محبوبیت زیادی این چسب ها دفع حرارت و نارسانایی بودن آن ها است. همچنین این چسب ها در برابر اکسیژن هیچ گونه واکنشی از خود نشان نمی دهند. در صنایع الکترونیک از این چسب ها به میزان زیادی استفاده می گردد. به چسب های mitreaple چسب ۱۲۳ نیز می گویند. در واقع در بازار های گوناگون آن را به این اسم می شناسند. این چسب توسط شرکت ترکیه ای میتراپل ساخته شده است. این مدل از چسب کاربردهای وسیعی در صنایع پزشکی دارد. انواع مختلف مواد را می توان با استفاده از آن ها نصب کرد.

  با یادگیری چه مواردی می توان از چسب های نوع سیلیکون استفاده کرد؟

چسب سیلیکون چه مزایایی دارد؟

چسب سیلیکون از مزایای فراوانی برخوردار است. این نوع چسب از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. به همین علت از آن می توان در مکان های مختلفی استفاده کرد. از مقاومت و استحکام بالایی در برابر فشار و دماهای بالا برخوردار است. این چسب ها در دماهای بالا از حالت فعلی خود خارج نمی شوند. توانایی چسبندگی و درزگیری عالی در چسب سیلیکون وجود دارد. در وقع بعد از استفاده به راحتی از روی سطح مورد نظر جدا نمی گردند. یکی دیگر از مزایای آن ها مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه UV است. همچنین به سادگی در برابر این اشعه خاصیت خود را از دست نمی دهند. چسب آکواریوم را در بسته بندی های مختلف به فروش می رسانند. بسته استوانه ای شکل یکی از رایج ترین این بسته ها به شمار می رود. همچنین در رنگ بندی های مختلفی مانند سفید، مشکی، قرمز، قهوه ای و غیره در بازار وجود دارند.  

چسب سیلیکون چه کاربردهایی برای افراد مختلف دارد؟

یکی از رایج ترین کاربردهای چسب سیلیکون تعمیرات است. از آن برای پر کردن ترک ها و سطوح مختلف استفاده می شود. به دلیل ضد آب بودن برای جلوگیری از نفوذ انواع رطوبت مانند آب باران از آن ها استفاده می گردد. سطوح مختلفی مانند پلاستیک، فلز و شیشه را می توان با استفاده از آن ها نصب کرد. در انواع اتصالات و تعمیرات ساختمانی نیز این نوع چسب کاربرد فراوان دارد. برای مثال در سرویس های بهداشتی اکثر ساختمان ها از آن ها استفاده می گردد. همچنین در صنایع اتومبیل سازی آن ها به کار می روند. چسب آکواریوم در موتورهای اتومبیل به میزان زیادی کاربرد دارد. حتی در ساخت واشر ماشین نیز از آن ها استفاده می شود. در کارخانه های لوازم خانگی مانند یخچال سازی، لباسشویی و غیره نیز چسب آکواریوم به کار می رود. این چسب ها هم به صورت چسب و به صورت درزگیر در روند تولید تجهیزات و لوازم الکترونیک کارایی فراوانی دارند.

با یادگیری چه مواردی می توان از چسب های نوع سیلیکون استفاده کرد؟

چسب میتراپل را به چه صورت می توان نگهداری و مصرف می شود؟

برای نگهداری از چسب میتراپل باید نکات مهمی را رعایت کرد. زیرا عدم رعایت این نکات موجب خرابی در آن ها می شود. باید آن ها را در فضای کاملا دربسته قرار داد. این فضای سربسته باید دور از اشعه نور خورشید نگهداری گردد. همچنین دمایی بین پنج تا سی و پنج درجه سانتی گراد باید برای فضای این محیط بسته فراهم شود. برای انبارداری از چسب میتراپل باید بیشتر از دو سال نگردد. برای مصرف آن ها نیز باید مراحل مختلفی را لحاظ کرد. قبل از انجام هر عملی باید سطوح مورد نظر را کاملا خشک کنید. همچنین کلیه قسمت های این سطح باید از هر گونه گرد و خاک و چربی پاکیزه گردد. در ابتدا باید فعال کننده چسب روی سطح مورد نظر اسپری شود. برای تبخیر گاز آن باید چند دقیقه صبر کنید. بعد از آن نیز چسب روی سطوح پخش گردد. برای چند ثانیه هر دو سطح باید ثابت و محکم نگه داشته شود.  

چسب میتراپل چه ویژگی ها و کاربردهایی را برای صنایع و افراد دارد؟

چسب میتراپل از ویژگی ها و کاربردهای زیادی برخوردار است. قدرت چسبندگی بالا یکی از این ویژگی ها به حساب می آید. این چسب ها غلظت بسیار بالایی دارند. همین غلظت بالا موجب کاربرد مطلوب آن بر روی سطوح عمودی می گردد. همچنین برای سطوح ناهموار و سخت این چسب ها بسیار مناسب هستند. زیرا آن ها در داخل سطح نفوذ نمی کنند. در نتیجه عمل اتصال توسط آن ها با قدرت زیادی انجام می شود. بیشترین استفاده از چسب های mitreaple در صنایع چوب است. در واقع صنایع چوب با استفاده از این چسب ها رونق می گیرد. از آن ها برای چسباندن موارد مختلف استفاده می شود. از جمله این موارد می توان از الوار، لاستیک، چوب، چرم و غیره نام برد.

تکنوساخت

جمع بندی

چسب سیلیکون یکی از چسب های پلیمری بسیار محبوب به شمار می رود. چسب میتراپل نیز یکی دیگر از چسب های موجود در بازار است. هر دو این چسب ها از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار هستند. چسب های نوع آکواریوم مزایای فراوانی دارند. یکی از این فواید انعطاف پذیری بسیار بالای آن ها است. در برابر اشعه UV مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. در رنگ بندی های مختلفی مانند سفید، قرمز، مشکی و غیره به بازار عرضه می گردند. امروزه شرکت های مختلف در زمینه این چسب ها فعالیت می کنند.  شرکت تکنو ساخت یکی از بهترین شرکت های ایرانی در این زمینه محسوب می شود. می توان به نشانی اینترنتی technosakht.com برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کرد.

    

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید