به گفته کنستانتین گاوریلوف، رییس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین، مسکو در حال آماده شدن برای خروج از پیمان آسمان‌های باز است.

تدارک روسیه برای خروج از پیمان آسمان‌های باز

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از وزارت خارجه روسیه نوشت: گاوریلوف در نشست کمیسیون مشورتی پیمان آسمان های باز در وین گفت: طرح قانونی خروج روسیه از پیمان آسمان های باز در روزهای آینده به رئیس جمهوری روسیه ارائه خواهد شد.

مقام روس یادآوری کرد: این سند سپس برای بررسی به مجلس دومای روسیه و شورای فدراسیون فرستاده خواهد شد. 

 گاوریلوف از اینکه متحدان آمریکا در ناتو و نیز اوکراین و گرجستان تعهدات خود را در پیمان آسمان های باز بطور کامل انجام ندادند ابراز نگرانی کرد. 

معاهده آسمان‌های باز، توافقنامه‌ای بین ۳۴ کشور جهان است که سال ۲۰۰۲میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می‌یابد.  این پیمان، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است.

 رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین با اشاره به ایرادهایی که کشورهای از انجام تعهدات برخی کشورها مطرح کرد، اظهار داشت: به این ایرادهای مطرح شده توجهی نشد.

به گفته گاوریلوف، وضعیت هم اکنون بسوی بی اعتبار شدن و از بین رفتن پیمان آسمان های باز پیش می رود.

آمریکا سال گذشته از پیمان آسمان های باز خارج شد.

پیشتر رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین در مورد ارائه اطلاعات کشورهای عضو پیمان آسمان های باز به آمریکا هشدار داد.

گاوریلوف به شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: روسیه تدابیر سختی در مورد کشورهای باقیمانده در پیمان آسمان های باز در صورت ارائه اطلاعات ازسوی این کشورها به آمریکا خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید