بادام از آجیل‌های پرخاصیت است که مصرفش به دلیل خواص بالایی که دارد در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است.

خواص باورنکردنی بادام درختی که از آن بی اطلاعید

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،  فرضیه رایج این است که هر یک کالری مساوی یک کالری است، به عنوان مثال، ۵۰۰ کالری سبزیجات همان ۵۰۰ کالری بستنی است و فقط دارای مشخصات مغذی بسیار متفاوت هستند. اما یک مطالعه جدید این فرض را در مورد بادام به چالش می‌کشد.

تحقیقات منتشر شده در مجموعه مقالات کلینیک مایو، ۲۲ زن و مرد مبتلا به کلسترول بالا را بررسی کردند که طی یک دوره سه ماهه، از مداخلات رژیم غذایی پیروی کردند.

دو مورد از این مداخلات شامل افزودن بادام به رژیم غذایی بود که به مدت هفت روز متوالی خورده می‌شد و محققان ردیابی کردند که چه مقدار از این کالری‌ها "قابل دسترسی زیست محیطی" هستند، این بدان معنی است که آن‌ها به طور کامل از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شوند. در مداخله سوم از مافین‌هایی استفاده شد که از نظر فیبر، پروتئین و چربی با بادام مطابقت دارند.

پژوهشگران دریافتند که پس از هضم، حدود ۲۰ ٪ کالری مربوط به چربی موجود در بادام در دستگاه گوارش جذب نمی‌شود. این بدان معنی است که کالری مصرف شده با بادام با میزان کالری جذب شده در بدن مطابقت ندارد. همچنین، شرکت کنندگان در مطالعه علی رغم دریافت چربی و کالری بیشتر از بادام، وزن اضافه نکردند.

اگرچه مطالعه اخیر به دلیل تعداد متوسط ​​شرکت کنندگان محدود بود، اما تحقیقات قبلی نتایج مشابهی را یافته است، طبق گفته نویسنده اصلی این تحقیق، دکتر جان سیون پیپر، استاد گروه علوم تغذیه‌ای دانشگاه تورنتو، به نظر می‌رسد که مسئله دسترسی زیستی با آجیل وجود دارد، همانطور که ​​محققان دیگر نیز، نشان داده اند و این باعث می‌شود که این تصور که ​​آجیل ناسالم است تغییر کند، اما به دلیل محتوای چربی و کالری زیاد باید به میزان متوسط ​​مصرف شود.

افزون بر این ها، بادام به کاهش کلسترول و سلامت قلب متابولیک کمک می‌کند و سرشار از  ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر غذایی گیاهی است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید